Firma také potřebuje uvolnit výrobní haly pro plánovanou údržbu. "Na všechny zrušené směny nad rámec termínu hromadné dovolené Odbory KOVO vyjednaly překážku na straně zaměstnavatele s náhradou mzdy ve výši 85 procent průměrné mzdy," uvedl předseda podnikové rady Jaroslav Povšík. Do průměrné mzdy se započítávají například i mimořádné roční bonusy.
Poslední červencový týden, tedy v týdnu před hromadnou dovolenou, se zruší několik směn ve všech třech českých závodech. Odstávka výroby v Mladé Boleslavi je ve většině provozů naplánována na středeční odpolední směnu, výroba se zastaví ve středu ve 22:00 na linkách MBI, MBII, svařovnách MBI a MBII a v lakovně B. V lakovně A bude výroba končit v noční směně na čtvrtek.
I v Kvasinách je zastavení výroby před dovolenou plánované na středeční odpolední směnu. Směny se v posledním červencovém týdnu ruší i ve Vrchlabí.
Výroba vozů v Mladé Boleslavi a Kvasinách začne po hromadné dovolené noční směnou z neděle na pondělí 16. srpna. V některých dalších provozech a směnných systémech se náběh výroby liší. Odbory počítají s tím, že v některých provozech bude nadále omezená výroba.
Kvůli nedostatku čipů, které automobilka používá do palubní elektroniky, se na přelomu června a července téměř zastavila na dva týdny výroba. Zaměstnanci po dobu odstávky dostávali náhradu mzdy ve výši 85 procent průměrného platu. Škoda rušila některé směny ve výrobě i předtím.
Čipy využívají automobilky v palubní elektronice, problém nemá jen Škoda Auto, ale všechny světové automobilky. Poptávka po čipech převyšuje nabídku, výrobu čipů zkomplikovaly mimo jiné například zimní sněhové bouře v Texasu, kde tamní velcí výrobci čipů museli zastavit nebo omezit produkci. Na nedostatku čipů se projevuje také pandemie koronaviru.