I v kruzích odborných motoristických novinářů způsobila mírné zmatky informace, že nová Škoda Rapid bude nejprve uvedena na trh v Indii. Stává se tak již tento měsíc, o více než půl roku dříve, než si budou moci škodovku velikosti mezi octavií a fabií koupit zákazníci v Evropě a také v Rusku a Číně.
Teď je ale již všechno jasné. Škoda sice spustila výrobu vozu tohoto jména ve svém indickém závodě, ale podle zveřejněných rozměrů je jisté, že jde o úplně jiný (a levnější) vůz, než jaký bude k mání za rok v tuzemských autosalonech.
Zatímco koncept Mission L, ze kterého nová škoda nepochybně vyjde, je dlouhý bezmála čtyři a půl metru, indická Škoda Rapid měří na délku o zhruba deset centimetrů méně.
Kufr má opět objem 500 litrů
Přesto jsou tvůrci vozu přesvědčeni, že bude velmi prostorný. "Rapid je auto pro celou rodinu a pro rozmanité použití. Dostatečně kompaktní pro město, dostatečně prostorný pro delší cesty. Všestranný talent, prostě pravá ŠKODA", okomentoval zaměření modelu šéf Škoda-Auto Winfried Vahland.
S délkou 4,39 metru, šířkou 1,70 metru a výškou 1,47 metru zaujímá vůz svou velikostí pozici mezi modely Fabia a Laura. Laura je indické jméno pro octavii.
Indické majitele má potěšit i velký zavazadlový prostor. Jeho objem má být škodovácky obligátních 500 litrů.
Dva motory a dvě převodovky
Rapid lze v Indii objednat s jedním zážehovým a jedním vznětovým motorem. K oběma motorům lze dostat manuální a automatickou převodovku. Jako benzínový motor je v nabídce agregát o objemu 1,6 litru a výkonu 77 kW. Turbodiesel s technologií Common Rail má taktéž zdvihový objem 1,6 litru a výkon 77 kW.
V Indii Škoda působí od roku 2001 a letos její prodeje meziročně stoupají téměř o 50 procent.
Závod společnosti Volkswagen v Pune, kde se vyrábí nyní i rapid, byl otevřen v roce 2009. Nový Rapid je po modelu Fabia druhým vozem značky ŠKODA vyráběným v tomto závodě. Vedle závodu v Pune vyrábí ŠKODA v Indii své vozy v závodě v Aurangabádu. Zde se vyrábí modely Superb, Laura a Yeti.