Ženeva (Od našeho zvláštního zpravodaje) - Okřídlený šíp je větší a zaujímá ještě důstojnější místo na karosérii vozu. To je hlavní změna v pojetí designu loga. Na vozech pak logo ztratí svoji dosavadní zelenou barvu, bude pouze stříbrné na černém pozadí.
To bylo možno vyčíst z prezentace automobilky Škoda na slavnostním večeru koncernu Volkswagen v předvečer zahájení nejvýznamnějšího světového autosalonu v Ženevě.
Největší tuzemská automobilka Škoda Auto tam spolu s novým logem ukázala i designový koncept nového vozu. Velikostí je mezi octavií a fabií.
Šlo o liftback, tedy o vůz se zádí, která je skloněna šikmo a spolu s plechovou částí se otevírá i celé zadní okno. Přestože například bezrámová okna a tvar zrcátek a koneckonců i futuristický interiér ukazovaly, že jde skutečně jen o koncept a skutečné auto, které si budou moci zákazníci koupit, se ukáže až později a pravděpodobně i s poněkud jinou karosérií, některé prvky ukazovaly designový směr, kterým se Škodovka chce vydat.
Prezentace loga je důstojnější
Například logo je důstojněji umístěné nikoli jako součást lišty rámující mřížku chladiče, ale je osamostatněno v plechové části kapoty. I samotná mřížka chladiče je větší a sebevědomější. Naopak světlomety se zmenšily.
"To ale nebude naprosto charakteristický rys," řekl deníku Aktuálně.cz šéfdesignér Škody Jozef Kabaň. Podle něho se velikost světlometů i samotné mřížky bude lišit model od modelu.
Dalším rysem budoucích Škodovek je podle Kabaně preciznost. I na vystaveném konceptu bylo vidět poměrně ostrou linku vedoucí přes celou délku vozu, těsně pod úrovní klik dveří.
Škodovky mají i nadále být velmi prostorné. Na konceptu (přestože Škodovka zatím neuvolnila žádné rozměry a technická data), že přesahy karosérie jsou minimální a tudíž cestující uvnitř budou mít spoustu místa.
Koncept nového vozu je první auto, na kterém se objevilo nové logo Škoda. Od roku 2012 ho budou mít na svých karosériích všechny modely značky.
Těch bude stále přibývat. Šéf představenstva Škoda Winfried Vahland opět zopakoval, že od roku 2012 se každý půlrok představí jedna nová Škodovka. Jako první přijde na řadu minivůz postavený na základě koncernu UPa který se bude jako první Škodovka v historii vyrábět pouze v zahraničí. Konkrétně v bratislavském závodě Volkswagen.
Kromě Škodovky na večeru VW ukázaly své novinky i další značky mateřského koncernu Volkswagen. Jediným novým "hotovým" vozem, který už míří za zákazníky však bylo Lamborghini Aventador.