Jan Matoušek
17. 7. 2020 6:02
První ceny čtvrté generace Octavie zveřejnila Škoda ještě před koncem minulého roku, naplno se pak prodej rozběhl na začátku roku 2020. Ke kombi se přidal i liftback a naposledy se na konci června nabídka rozrostla o základní verzi Active a akční model 125 let. Teď portfolio dostupných variant roste znovu, jen směrem nahoru. Známe ceny sportovního RS, terénního Scoutu i plug-in hybridu.
Konkurence
Plug-in hybridních kompaktů na trhu zatím tolik není. V blízké budoucnosti přijde tato verze odvozená od Seatu Leon i Volkswagenu Golf, chystá se také u zmodernizovaného Renaultu Mégane s karoserií kombi. Aktuálně může Octavii iV, lépe řečeno její verzi kombi, vyzvat na souboj především Kia Ceed SW PHEV. Ta s elektromotorem kombinuje benzinovou 1.6 GDI, přičemž auto má systémový výkon 104 kW, tedy výrazně méně než Octavia.
Stejný je naopak typ převodovky obou aut, a to šestistupňový dvouspojkový automat. Kia u Ceedu PHEV uvádí akceleraci na 100 km/h za 10,8 vteřiny a především čistě elektrický dojezd 60 km. Jde nicméně o data dle starší normy NEDC, zatímco škodovka používá novější a přísnější WLTP. Emise CO2 Ceedu na úrovni 28 g/km zhruba odpovídají údajům u Octavie. K dispozici je však tato verze v jediné vrcholné výbavě za ceny od 949 980 korun.
Plug-in hybridní pohon mezi kompakty má i Hyundai Ioniq Plug-in se systémovým výkonem 104 kW, dvouspojkovým automatem a cenou od akčních 799 990 korun. Dojezd na elektřinu je opět dle cyklu NEDC 63 km, emise se pohybují na úrovni 26 g/km. Alternativou potom může být i Toyota Prius PHEV se systémovým výkonem 90 kW, automatem e-CVT, dojezdem 50 km jen na elektřinu a emisemi nejvýše 32 g/km. V Česku se prodává od 990 900 korun. Jde ale opět o výrazně slabší auto než v případě Octavie iV.