Žádný model v celé historii mladoboleslavské automobilky Škoda nezaznamenal takové prodejní úspěchy jako octavia. Novodobá octavia, která se začala vyrábět v roce 1996, zatím ve svých třech generacích zaznamenala počet 4 milionů kusů.
Čtyřmiliontý kus - liftback v barevném odstínu "race blue" sjel z výrobní linky hlavního závodu v Mladé Boleslavi v pondělí.
Zatím nejvíce se vyrobilo octavií druhé generace - 1,6 milionu liftbacků a téměř 900 tisíc kombíků. V první generaci bylo vyrobeno 970 000 lifbacků a více než 470 000 kombíků. Aktuální třetí generace se zatím od loňského prosince vyrobilo necelých 70 000 kusů, přičemž poměr mezi lifbacky a kombíky je zhruba stejný jako dosud, tedy 2:1 ve prospěch lifbacků.
Model Octavia představuje od roku 1996 téměř 38 procent celkového odbytu značky.
Model byl v posledních letech čím dál žádanější. Je to zřejmé i z toho, že dvoumiliontý vůz Škoda vyrobila v březnu roku 2008, tedy 12 let po zahájení výroby. Na dvojnásobný počet se dostala už za necelého pět a půl roku.
V průběhu let přibylo také verzí octavií. V aktuální nové generaci se zatím vyrábí liftback a kombi, k dispozici je i octavia s pohonem všech kol a od června se vyrábí i nová verze RS. Očekává se ještě octavia s pohonem na stlačený zemní plyn CNG a také poloterénní verze scout.
Ambicí je světová Top 10
Právě octavia má být tím modelem, který podle představ automobilky pronikne mezi deset nejprodávanějších vozů světa a má významnou měrou přispět k ambici Škody vyrábět nejpozději v roce 2018 nejméně půldruhého milionu aut.
Vedle výroby v hlavním závodě značky Škoda v Mladé Boleslavi sjíždí kompaktní vůz také z linek v Rusku (Nižní Novgorod), Indii (Aurangabad), na Ukrajině (Solomonovo) a v Kazachstánu (Usť-Kamenogorsk). Od roku 2014 se navíc plánuje zahájení výroby v Číně, na nevětším trhu značky Škoda.
Provozní zisk Škody se v prvním pololetí snížil na 243 milionů eur, tedy zhruba 6,3 miliardy Kč. Loni činil 449 milionů eur. Meziroční propad o 46 procent způsobil podle odůvodnění automobilky nižší prodej, nejistá situace na evropských trzích, ale také vývoj směnných kurzů a vysoké náklady na nové produkty.
Škoda Auto dodala zákazníkům v prvním pololetí 464 600 vozů, což je meziročně o 5,8 procenta méně. Nižší dodávky podle firmy ovlivnila hlavně generační obměna modelu Octavia a facelift Škody Superb.
.