Vozy na Ukrajinu dopraví vlak ve formě takzvaného SKD, tedy Semi Knocked Down (částečná předmontáž). Z hotových vozů se demontuje motor, převodovka, přední náprava, zadní náprava, kola, výfuk, v případě verze 4×4 i kardanový hřídel. Spolu s karoserií se zabalí do palety, která putuje k opětovné montáži v závodě na Ukrajině.
"V počáteční fázi bude na Ukrajinu doručeno celkem 80 vozů značky Škoda ve formě SKD. Půjde o SUV modely Kodiaq a Karoq. Případný nárůst objemu výroby v závodě v ukrajinském Solomonovu bude záviset na dalším vývoji válečné situace," řekl Kotera.
Škoda má výrobní závody v Rusku. Na Ukrajině má montážní závod v Solomonově, kde auta pro českou automobilku montuje ukrajinská společnost Evrocar, která po začátku ruské invaze výrobu vozů přerušila. Škoda kvůli invazi také přerušila veškeré aktivity v Rusku. Přerušila výrobu ve svých ruských závodech v Kaluze a Nižném Novgorodu, zastavila i export vozů do země.
Ruský trh je jeden z nejvýznamnějších trhů značky Škoda ve světovém měřítku: v roce 2021 pro ni byl druhým největším. Škoda Auto zde prodala 90 400 vozů. Lze tak očekávat dopad na hospodaření firmy. V Rusku vyrábí Škoda modely Rapid, Octavia, Karoq a Kodiaq. V Nižném Novgorodu se vyrábějí tři modely, Rapid se vyrábí v závodě v Kaluze.
Škoda Auto loni zákazníkům na celém světě dodala 878 200 vozů, což je o 12,6 procenta meziročně méně. Automobilka loni zvýšila nekonsolidovaný čistý zisk o 48 procent na 22,41 miliardy korun. Nekonsolidované tržby mateřské firmy se snížily o 0,4 procenta na 422,6 miliardy Kč.