Mladá Boleslav - Přesně 522 500 aut prodala během letošního prvního pololetí mladoboleslavská automobilka Škoda.
Poprvé ve své historii dokázala během prvních šesti měsíců roku prodat přes půl milionu vozů. Například ve srovnání s loňským výsledkem je to o téměř 60 000 aut více.
V samotném červnu je bilance prodejů škodovek 94 500, což je také rekordní údaj pro tento měsíc.
Jednou z příčin růstu prodejů je úspěch nové generace octavie. Těch se například v západní Evropě (při porovnání s loňskými daty) prodalo o 47,4 procenta více.
Octavia je celosvětově nejdůležitějším modelem značky. Za pololetí se jich prodalo již téměř 200 tisíc, prodeje druhého nejdůležitějšího vozu, kterým je rapid, dosahují 102 tisíc kusů.
Třetí nejúspěšnější je končící generace fabie (letos zatím 88 tisíc kusů), následují yeti (53 tisíc) a superb (46 tisíc).
Nejdůležitějším trhem je Čína, kde prodeje meziročně stouply o necelých devět procent na 131 tisíc kusů. V zemích západní Evropy se prodalo od ledna do června 218 tisíc aut s logem okřídleného šípu. Je to navýšení oproti loňsku o 17 procent.
Pokles zaznamenala pouze ve východní Evropě (včetně Ruska), kde prodeje klesly o 11 procent a dosáhly na 11 tisíc vozů.
V České republice dosáhla Škoda v prvním pololetí prodejního nárůstu o 22,9 procenta, prodala tady 35 tisíc aut.
V prvním čtvrtletí roku vytvořila automobilka provozní zisk 185 milionů eur (5,08 miliardy Kč), což je meziročně nárůst o 65,2 procenta. V příštích letech chce dále růst a zvýšit světové prodeje na minimálně 1,5 milionu vozů ročně.