Škoda má za sebou rekordní pololetí. Zákazníkům dodala 650 tisíc aut, tahouny prodejů jsou SUV

Jan Matoušek Jan Matoušek
16. 7. 2018 17:03
Škoda Auto v posledních letech pravidelně překonává svá prodejní čísla. Loni například prodala celosvětově 1,2 milionu automobilů. Podle trendu z prvního pololetí roku 2018, kdy dodávky zákazníkům přesáhly 652 tisíc aut, by však mohla toto číslo letos ještě o něco překonat.
Škodě se prodejně daří díky vozům kategorie SUV. Zatím nabízí tři - Kamiq, Karoq a Kodiaq.
Škodě se prodejně daří díky vozům kategorie SUV. Zatím nabízí tři - Kamiq, Karoq a Kodiaq. | Foto: Škoda Auto

Vozy kategorie SUV aktuálně vládnou celosvětovým prodejům nových aut. A jinak tomu není ani u mladoboleslavské Škody Auto. Ta za první pololetí letošního roku dodala zákazníkům 652 700 aut, což oproti stejnému období v loňském roce znamená nárůst o 11,6 procenta (loni automobilka dodala 585 tisíc vozidel). Přitom právě loňský rok byl s více než 1,2 milionu dodaných aut pro Škodu tím historicky vůbec nejlepším.

A proč byla řeč o kategorii SUV? Právě modely Karoq a Kodiaq totiž tento nárůst zapříčinily. Prvně jmenovaný kompaktní model si za období leden až červen 2018 připsal 50 100 prodaných kusů, loni se přitom v nabídce ještě nevyskytoval. Až sedmimístný Kodiaq měl loni na svém kontě touto dobou 27 100 prodaných vozů, letos je to 77 900 aut. Jen to znamená růst o necelých 188 procent. V červnu byl v Číně spuštěn prodej třetího SUV s okřídleným šípem. Kamiq je však určen výhradně čínskému trhu.

Dařilo se i ostatním modelům. Nejprodávanější škodovkou je tradičně Octavia s 210 700 vozy (loni 205 300 aut). Nárůst zaznamenalo i Citigo - z 19 700 na 21 tisíc kusů. Naopak mírný propad zapisují Fabia (letos 105 300 prodaných aut), Rapid (letos 101 400 aut) a Superb (letos 74 100 aut). Vždy jde ale o propad v řádech nejvýše jednotek tisíců kusů.

Nejvíce, o 5800 aut, si pohoršila Fabia. U ní je to však dáno i očekávaným nástupem omlazeného provedení, které se ukázalo na jaře v Ženevě. Jeho výroba začne v srpnu, produkce stávajícího provedení je již vyprodaná.

Z trhů opět dominuje Čína, kam Škoda dodala 165 500 aut, o 23,5 procenta více než loni. Západní Evropa narostla o 5,9 procenta na 267 100 aut, střední Evropa si polepšila o 4,8 procenta na 115 tisíc aut (z toho v České republice 52 tisíc aut) a východní Evropa zaznamenala o 17,5 procenta aut více, tedy 22 600 prodaných kusů. Do tohoto čísla navíc není počítáno Rusko, které samotné rostlo o 26,6 procenta na 36 300 aut.

Na podzim Škoda ukáže v Paříži sportovní SUV Kodiaq RS, které je s časem 9:29,84 nejrychlejším sedmimístným SUV na severní smyčce Nürburgringu. Pod kapotou vozu je přitom dvakrát přeplňovaný naftový čtyřválec 2.0 BiTDI o výkonu 176 kW s točivým momentem 500 Nm.

Vedle tohoto vozu se v Mladé Boleslavi budou soustřeďovat i na emisní normu Euro 6.2, která vejde v platnost prvního září. Všechna nová auta musí být měřena prostřednictvím cyklu WLTP, který je realističtější než aktuální cyklus NEDC. "Dodávky některých modelů zákazníkům budou odloženy," uvádí na adresu nového měřicího cyklu předseda představenstva značky Bernhard Maier. Důvodem zpoždění je, že vybrané vozy nestihnou být včas homologovány. To však není problém pouze Škody, ale i dalších světových značek.

 

Právě se děje

Další zprávy