Museli jsme se v archivech vrátit o devět let zpátky do roku 2007, abychom objevili podobnou dominanci Škody Auto na českém trhu s osobními auty jako letos v lednu. Zabrala více než 37 procent, patří jí čtyři nejvyšší příčky v žebříčku nejoblíbenějších modelů.
Meziročně si Škoda Auto polepšila o více než 28 procent, stala se tedy tahounem růstu celého trhu, který se zvedl o více než 11 procent a dosáhl rekordních hodnot. Celkem se v lednu 2016 zaregistrovalo 17 500 nových osobních aut, nikdy nebyl první měsíc roku úspěšnější. "Pro značku Škoda je leden 2016 v pořadí již 27 růstovým měsícem v řadě bez přerušení," zdůraznil mluvčí Škody Auto Vítězslav Pelc.
Vyšší meziroční růst z desítky nejúspěšnějších značek zaznamenalo v lednu pouze Audi, tedy další z členů koncernu VW těžce zkoušeného aférou Dieselgate. To si polepšilo dokonce téměř o 77 procent. I další silně rostoucí značka patří do týmu VW - jde o Porsche s nárůstem o 59 procent. Naopak Volkswagen téměř sedm procent ztratil, ale s přehledem udržel druhé místo na trhu před značkou Hyundai.
Korejcům se první letošní měsíc vůbec nepovedl. Hyundai si meziročně pohoršil o více než 25 procent a skončil mezi značkami třetí, Kia o více než sedmnáct procent a vypadla z první desítky.
Níže si prohlédněte deset nejúspěšnějších značek za leden 2015 podle nových registrací osobních aut na českém trhu. Umístění v závorce znamená pořadí značky v celém loňském roce:
1. (1.) Škoda 6493
2. (2.) Volkswagen 1631
3. (3.) Hyundai 1175
4. (4.) Ford 1045
5. (5.) Dacia 939
6. (9.) Peugeot 561
7. (6.) Opel 540
8. (11.) BMW 516
9. (10.) Seat 506
10. (12.) Audi 484
Kliknutím na aktivní názvy značek otevřete přehled jejich nejprodávanějších modelů včetně ceníků, výbav, technických dat, redakčních testů a dalších podrobností.
Podle agentury Media Research počty registrací nezobrazují věrně situaci na českém trhu s novými auty, protože devět procent z nich se registruje účelově, a do tří měsíců odjíždějí k zahraničním zákazníkům. Dalších přibližně sedm procent osobních vozů končí v takzvané neprůhledné kategorii, to znamená, že se automobily zaregistrují, ale nekupují si je koncoví zákazníci. Také tyto vozy zřejmě končí v okolních zemích, kde jsou nová auta dražší než u nás. Po odečtení těchto dvou skupin aut měla Škoda Auto v lednu podíl na českém trhu téměř 39 procent.