Výplní dveří pro Octavii je už dostatek, nehotových škodovek je ale stále 20 tisíc

ČTK Eva Srpová ČTK, Eva Srpová
Aktualizováno 23. 9. 2022 16:17
Nekompletní Octavie, kterým chyběly výplně dveří, zmizely z odstavných parkovišť. Součástky dodával závod Grupo Antolin, který v lednu letošního roku vyhořel.
Foto: Martin Přibyl

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto dokončila poslední vůz Octavia, kterému chyběly výplně dveří po lednovém požáru u dodavatelské společnosti Grupo Antolin. Poslední nekompletní Octavii zaměstnanci dokončili 8. září, potřeba bylo dodělat na 27 547 vozů. Uvedl to dnes týdeník Škodovácký odborář.

"Začali jsme vyrábět vozy bez výplní dveří. Zaměstnanci Grupa Antolin však dokázali s podporou zaměstnanců firmy Škoda znovu dodávat výplně do výroby již v polovině března. Kompletace odstavených vozů mohla naplno odstartovat začátkem června, kdy se u dodavatele rozjela výroba dostatečného množství výplní dveří jak pro běžící výrobu, tak pro repase," uvedl Škodovácký odborář.

Nekompletní vozy se dokončovaly jak na pracovištích uvnitř závodu, tak na externím pracovišti v Lysé nad Labem. "Přesto, že podmínky nebyly jednoduché, zejména komplikované nedostatkem dalších dílů, všichni zaměstnanci výroby, kvality, logistiky a nákupu pracovali naplno, za což jim patří naše velké poděkování," dodaly odbory.

Požár zachvátil výrobní haly Grupo Antolin v sobotu 29. ledna, hasiči ho zlikvidovali po 17 hodinách. Požár podle předběžných odhadů způsobil škodu přes miliardu korun. Byl to jeden z nejničivějších požárů v Česku. Doposud nejvyšší škodu - za čtyři miliardy korun - způsobil v roce 2015 požár areálu Unipetrolu v Záluží u Litvínova.

Až 50 tisíc nedokončených aut

Škoda se už dva roky potýká s výpadky v dodávkách součástek, zejména polovodičů, ale také kabelových svazků. Loni se na přelomu léta přiblížila k hranici padesáti tisíc nedokončených aut, která odstavovala na plochy kolem továren a pronajatá letiště. Kvůli tomu se dodací lhůty na nové vozy protahovaly mnohdy i na dobu delší než rok.

Auta od té doby firma postupně auta dokončuje, jak od dodavatelů chodí dodávky s chybějícími díly. "Nyní máme na odstavných plochách asi 20 tisíc vozů. "Mezi aktuální kritické díly patří bateriové moduly, elektrické posilovače brzd, bateriové vany nebo pohony a hlavy kol," říká pro Aktuálně.cz vedoucí komunikace Škody Auto Tomáš Kotera. Nyní se podle neoficiálních informací z automobilky znovu projevují velké výpadky v dodavatelském řetězci, a tak je pravděpodobné, že se počet nehotových vozů bude zase navyšovat.

 

Právě se děje

Další zprávy