Zdá se to skoro neuvěřitelné, ale benzín, na který jezdí monoposty F1, je z 99 procent stejný, jako je ten, který si můžete koupit u běžné benzinové pumpy Shell.
To 1 procento je ale dosti významné a logicky také velmi drahé.
Ferrari se spolu se Shellem rozhodlo na svém testovacím okruhu ve Fioranu ověřit, jak rychle se dá jezdit s tímto palivem pro normální smrtelníky v porovnání se speciální potravou pro superstroje F1.
Technici Ferrari se pak vydali s barelem natankovat stejné palivo, jaké lidi v Itálii lijí do fiatů či jiných sériových vozů.
Testoval samotný Fernando Alonso
Za volant monopostu F1 Ferrari, verze z roku 2009, se posadil dvojnásobný mistr světa Fernando Alonso. Jeho úkolem bylo zajet co nejrychlejší čas, ať už měl v nádrži to či ono palivo.
Fernando zajel ve Fioranu čtyři rychlá kola se závodním palivem Shell V-Power a dosáhl nejrychlejšího času 1:03,950. Potom se vrátil do boxů, aby následně vyzkoušel, jak palivo Shell V-Power pro běžné vozy vyhoví náročným požadavkům jeho monopostu F1 Ferrari. Výsledkem byl sám poněkud překvapen a řekl: "Standardní palivo Shell V-Power je pocitově stejně rychlé jako palivo pro formuli 1."
Údaje z telemetrie pak ukázaly jednu překvapivou skutečnost. Na konci rovinky dosáhl při jízdě na běžné palivo dokonce vyšší maximální rychlosti než se závodním benzinem.
Rozdíl nakonec necelá sekunda
Podle telemetrie byl čas Fernanda s palivem Shell V-Power pro běžné vozy 1:04,850, rozdíl mezi palivy byl tedy pouhých devět desetin sekundy.
"Fakt, že oba časy od sebe nedělí ani celá vteřina, je dle mého názoru naprosto fantastický výsledek a jasný důkaz, jak neuvěřitelně podobný je Shell V-Power z čerpací stanice závodnímu palivu," konstatovala manažerka technického vývoje Shell pro Ferrari Cara Tredget.
Spolupráce Shellu s Ferrari trvá již více než šedesát let a za tu dobu dosáhly společně 10 vítězství v Poháru konstruktérů a 12 titulů mistra světa pro jezdce.
Každoročně věnuje Shell vývoji paliva pro Ferrari F1 více než 21 000 hodin práce. Během testování i závodních víkendů samozřejmě jsou nablízku technici Shellu se svojí mobilní laboratoří a pomáhají stanovit vhodné složení paliva, které bude vyhovovat profilu daného závodního okruhu i panujícímu počasí.