"Kromě nejistoty způsobené brexitem a změnou makroekonomických podmínek to představuje přirozenou stabilizaci trhu," uvedl generální tajemník ACEA Erik Jonnaert v prohlášení. Nový odhad je tak v souladu s revizí prognózy Evropské komise, která snížila odhad růstu hrubého domácího produktu EU na letošní rok směrem dolů. Ekonomický růst má výrazný vliv na prodej aut.
Růst prodeje aut v EU zpomaluje od roku 2015, kdy stoupl o 9,5 procenta, loni však již jen o 0,1 procenta. V prvních pěti měsících letošního roku se prodej aut v EU meziročně snížil o 2,1 procenta na 6,7 milionu vozů.
ACEA dnes také uvedla, že automobilový sektor se nyní na celkové zaměstnanosti v EU podílí 6,1 procenta: poskytuje práci 13,8 milionu Evropanů. Nejvíce zaměstnanců v tomto odvětví mají Německo, Francie, Polsko, Británie a Rumunsko.
Loni se v EU vyrobilo 19,2 milionu vozů. Celkem je v EU 229 závodů na výrobu osobních a nákladních aut, autobusů a motorů, které se nacházejí v 19 z 28 unijních zemí.