Je to první dohoda společnosti Waymo, podle níž poskytne svou technologii a služby výrobcům aut, kteří pracují na vlastních samořízených vozidlech.
Waymo testuje malou část vozů s autonomním řízením na předměstí arizonského města Phoenix. Zatím je ale u volantu jistí živý řidič. Tyto automobily, upravené minivany Chrysler Pacifica, jsou ve Waymo součástí vývoje autonomních služeb pro sdílené jízdy.
V případě Renaultu a Nissanu však bude Waymo spíš poskytovatelem technologie a služeb, které každá z automobilek využije ve vývoji vlastních samořízených vozidel.
Vztahy Renaultu a Nissanu jsou od zadržení Carlose Ghosna, který byl šéfem Renaultu a předsedou správní rady Nissanu, napjaté. V oblasti vozů s autonomním řízením, ale automobilky házejí rozpory za hlavu, podotkl server televize CNBC. Společnosti oznámily založení společných podniků, které se zaměří výlučně na tyto služby.
Firma Waymo je ve sféře samořízení považována za lídra. První místo ale nemá jisté, letos by měla představit samořízené auto GM Cruise, divize americké automobilky General Motors. Na vývoji autonomních vozidel pro sdílené jízdy pracuje také Uber, napsal server CNBC.