Nový vyzyvatel dobíjecí Škody Octavia: Omlazený Renault Mégane je výrazně levnější

Jan Matoušek Jan Matoušek
6. 8. 2020 6:02
Mégane je třetím nejprodávanějším Renaultem na českém trhu a patří i do desítky nejoblíbenějších kompaktů. Teď navíc přijíždí ve zmodernizovaném provedení, které možná na první pohled nemá tolik novinek, jako kombi ale přijíždí se zásadní inovací - plug-in hybridním pohonem. Tím přímo konkuruje Škodě Octavia iV. Jakou cenovou politiku Francouzi u novinky zvolili, najdete v následující galerii.

Srovnání plug-in hybridů

Důležitou novinkou v nabídce omlazeného Renaultu Mégane je plug-in hybridní verze E-Tech. Zopakujme si důležitá data - systémový výkon je 117 kW, dojezd čistě na elektřinu 50 km, průměrná spotřeba 1,3 až 1,4 l / 100 km a emise 29 až 32 g CO2 / km. Základní cena ve výbavě Zen je 750 tisíc korun, ve výbavě Intens je to 795 tisíc korun a ve vrcholné verzi RS Line potom 830 tisíc korun. Francouzi tak přímo cílí na Škodu Octavia Combi iV.

Ta je silnější - z kombinace 1.4 TSI a elektromotoru doluje systémově 150 kW, na čemž má podíl především 110kW benzinový motor (u Méganu je to jen 68 kW). Elektromotor samotný má u škodovky 85 kW, u Renaultu jen 51 kW. Nepřekvapí, že Octavia zrychluje o dost lépe než Renault. Česká automobilka zatím nezveřejnila údaje o spotřebě a emisích, velké rozdíly oproti Renaultu nelze předpokládat i kvůli porovnatelnému 55km dojezdu jen na elektřinu.

Kde rozdíly jsou, to je cena. Octavia Combi iV totiž startuje na 865 400 korunách v jediné nabízené výbavě Style - ta má 10palcovou navigaci, digitální budíky, diodová světla, bezklíčkové odemykání a startování nebo dvouzónovou klimatizaci. To je o něco lepší než u vrcholného Méganu Grandtour Intens (RS Line nabízí spíše vizuální doplňky). Octavia je ale také o více než 70 tisíc korun dražší.

Na českém trhu je pak ještě jedno konkurenční kombi do zásuvky. Jedná se o Kii Ceed SW PHEV. Ta má systémový výkon 104 kW, který se skládá z 44,5kW elektromotoru a 77kW benzinového čtyřválce 1.6 GDI. Oproti Renaultu je Ceed pomalejší, spotřeba je ale dost podobná - 1,1 l / 100 km. Udávané emise jsou na úrovni 28 g CO2 / km a čistě elektrický dojezd je 60 km. Ovšem dle cyklu NEDC, Renault měří už podle přísnějšího WLTP.

Plug-in hybridní Ceed se prodává v jediné výbavě Premium za 949 980 korun, tedy výrazně výše než kterákoliv verze Méganu E-Tech i Octavie iV. Kia má ale plnou výbavu včetně všech asistentů jako sledování mrtvého úhlu či adaptivní tempomat. Dále nechybí 10,25palcová navigace, diodová světla, digitální budíky nebo bezklíčové odemykání a startování. Celkově má Kia o něco lepší výbavu než Škoda i než Renault, ovšem za výrazně vyšší cenu.

 

Právě se děje

Další zprávy