Společný podnik měl za loňský rok odbyt pouze 18 607 vozů. Roční kapacita výroby přitom byla 110 000 aut. Provozní ztrátu automobilka vyčíslila na více než 1,5 miliardy jüanů (5,2 miliardy Kč).
Dongfeng, který převezme poloviční podíl Renaultu, plánuje modernizaci ve stávajících závodech. Ty už nebudou vyrábět auta pod značnou Renault, uvedla mluvčí čínské automobilky.
Pokles prodeje aut v Číně, který se letos patrně vlivem pandemie ještě prohloubí, umocňuje tlak na automobilky, kterým se ještě na čínském trhu nepodařilo výrazněji prosadit.
Krok francouzské automobilky Renault je spíše neobvyklý. V roce 2018 prodala japonská automobilka Suzuki Motor svůj podíl ve společném podniku s čínským výrobcem vozů Changan Automobile.
Renault oznámil, že se bude soustředit na výrobu lehkých užitkových vozů. S čínským partnerem Brilliance China Automotive Holdings chce do roku 2023 uvést na trh pět nových modelů, počítá rovněž s exportem na jiné trhy.
Francouzská automobilka se v Číně zaměří i na elektrická auta, která vyrábí se skupinou Jiangling Motors Corporation Group. Se skupinou Dongfeng bude nadále spolupracovat na vývoji takzvaných propojených aut. Renault, Dongfeng a Nissan budou dál spolupracovat i na nové generaci motorů.