Když se mluví o elektromobilitě, většinou přijde řeč na Teslu nebo prémiové automobilky a jejich relativně velká elektroauta s dlouhým dojezdem a vysokou cenou. Renault má ale dlouhé zkušenosti s výrobou malých elektrických hatchbacků.
Jeho model Zoe byl vloni s 37 tisíci prodanými kusy druhým nejúspěšnějším elektromobilem v Evropě po Nissanu Leaf. V první polovině roku byl druhým nejúspěšnějším typem za Teslou Model 3. V Česku začíná na 837 700 korunách. Menší Škoda Citigo-e iV se u nás bude prodávat za 429 900 korun.
Podle Bollorého by francouzská automobilka mohla své zkušenosti využít k tomu, aby na trh uvedla ještě dostupnější elektrovůz, který by se i sám zaplatil. "Již nyní na našich elektroautech vyděláváme, i když jich v absolutních číslech neprodáváme mnoho," cituje Bollorého Automotive News Europe. "Podle očekávaného vývoje trhu máme odhady, že vyděláme i na levném autě," řekl šéf na právě probíhajícím frankfurtském autosalonu.
Podle Bollorého se na elektroautech dá vydělat například prostřednictvím krátkodobých pronájmů, jako je třeba pražský Anytime Carsharing. Renault takovou půjčovnu s osmi stovkami hatchbacků Zoe se ziskem provozuje v Madridu.
Oním levným a skutečně lidovým elektroautem by ale mohl být spíše model odpovídající Renaultu City K-ZE. To je malý městský elektromobil, který byl nedávno uveden na čínský trh a jeho cena je 61 800 jüanů, což je lehce přes 200 tisíc korun a na úrovni nejlevnějších čínských elektroaut. Vůz má 33kW elektromotor a baterii s kapacitou 26,8 kWh, která by mu měla stačit na normovaných 271 kilometrů dojezdu.
Francouzská automobilka zatím ani nevyloučila, že by City K-ZE přivezla do Evropy. Pokud prý bude mít úspěch v Číně, nemusí se prodávat jen tam. Bolloré si uvědomuje realitu současného trhu. "Ne všichni si mohou dovolit a pořídit drahá elektroauta, která přicházejí na trh v současné době," řekl Automotive News. Levné City K-ZE by se v Evropě dalo prodávat třeba jako Dacia, i ta ostatně potřebuje snižovat emise CO2.
Příchod další vlny elektrických Renaultů, které doplní stávající Zoe a elektroverzi dodávky Kangoo, se neočekává dříve než v roce 2022. Vozy by měly využít platformu vyvinutou společně s aliančními partnery z Nissanu.