Nejlevnější elektromobil na českém trhu? Škoda Citigo iV tak nízkou cenou překvapila

Eva Srpová Eva Srpová
10. 9. 2019 12:00
Mladoboleslavská automobilka zveřejnila cenu elektromobilu Citigo iV. Startuje na částce 429 900 Kč, stává se tedy aktuálně nejlevnějším pětidveřovým elektromobilem na českém trhu. Prvních 500 zákazníků, kteří si vůz objednají, bude navíc rok dobíjet zdarma.
Škoda Citigo iV
Škoda Citigo iV | Foto: Škoda Auto

Předprodej vozu, který automobilka také vystavuje na aktuálně probíhajícím frankfurtském autosalonu, už je zahájený. Podle slov automobilky se první vozy dostanou k zákazníkům začátkem příštího roku.

Prvních 500 závazných objednávek se váže s bonusem od ČEZ, rok budou majitelé dobíjet z veřejných stanic zdarma. "Dobíjení v rámci akce "Rok zdarma s ČEZ" nemá žádné omezení: Kolikrát přijedu ke stanici, tolikrát dobiji. Naše stanice se nacházejí po celé ČR a většina jsou rychlodobíječky umožňující nabít elektromobil během desítek minut," říká Pavel Cyrani, člen představenstva Skupiny ČEZ.

Elektrifikace v podání Škody
Citigo iV je první sériové vyráběný a prodávaný elektromobil značky Škoda. Bude se i nadále vyrábět v bratislavské továrně, letos na podzim Škoda ukončí výrobu verze se spalovacím motorem. Už příští rok se má představit čistý elektromobil na platformě MEB. Škoda chce do roku 2022 uvést na trh deset elektrifikovaných modelů.

Citigo iV pohání elektromotor o výkonu 61 kW s maximálním točivým momentem 212 Nm. Vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za 12,3 sekundy, vůz vážící 1139 kg ale nepojede rychleji než 130 km/h. Akumulátory s kapacitou 36,8 kWh jsou uložené v podlaze. Automobilka uvádí, že dojezd má činit až 260 kilometrů a spotřeba elektrické energie odpovídá 12,8 kWh/100 km. Teoreticky by tedy provozní náklady mohly spadnout na 0,50 Kč za ujetý kilometr.

"Nabití vozu z nuly na 80 % kapacity baterie prostřednictvím běžné 230V zásuvky s nabíjecím výkonem 2,3 kW trvá 12,5 hodiny, v případě domácího nabíjení prostřednictvím wallboxu nebo veřejné dobíjecí sítě s výkonem 7,2 kW pak 4 hodiny, při použití rychlodobíjecí stanice s výkonem 40 kW je vůz možné dobít na 80 % výkonu za 60 minut," uvádí automobilka v tiskové zprávě.

V nabídce je pouze model s pětidveřovou karoserií a 16" dvoubarevnými koly.  Základní cena 429 900 Kč je velmi příznivá, elektromobily konkurenčních automobilek jsou dražší. Výbava je skromnější, za rozumný příplatek si ale bude možné doobjednat komfortní prvky.

Paket Extra za 10 000 Kč přidá tempomat, vyhřívání předních sedadel a odpadkový koš, paket Plus (+15 000 Kč) čítá zadní parkovací senzory, mezipodlahu v kufru a přední mlhovky s funkcí přisvěcování do zatáček, verze Top za 20 tisíc má navíc ještě vyhřívané čelní sklo, držák multimédií a příjem rádiového signálu DAB.

Záruku na baterie Škoda nabízí osm let nebo do ujetí 160 000 kilometrů a po uplynutí tohoto cyklu výrobce garantuje ještě minimálně 70 % původní kapacity baterie. Ta může být dále využita jako domácí úschovna elektrické energie.

Foto: Škoda Auto

Superb plug-in hybrid
Spolu s elektromobilem Citigo na trh přichází také vůbec první plug-in hybridní Škodovka, Superb iV. Ten se bude vyrábět v Kvasinách, výroba se rozběhne koncem tohoto roku. Automobilka zveřejnila základní cenu vozu - bude stát 876 900 Kč.

Pohonné ústrojí vozu kombinuje benzinový motor 1.4 TSI s elektromotorem a dosahuje celkových výkonů 160 kW, přičemž baterie má kapacitu 13 kWh. Kolik vůz spotřebuje paliva, automobilka neuvádí, pouze informuje, že pokud bude baterie nabitá, emise CO2 by měly spadnout pod 35 g/km a celkový dojezd v kombinovaném režimu se spalovacím motorem se přiblíží hodnotě 850 km, v čistě elektrickém režimu až 56 km dle cyklu WLTP.

Pohonné ústrojí dobíjené z běžné zásuvky údajně potrvá celou noc, z wallboxu s nabíjecím výkonem 3,6 kW se nabije za 3,5 hodiny, při dobíjení z běžné elektrické zásuvky pak 5,5 hodiny.

"S modely Citigo iV Superb iV zahajujeme elektrickou budoucnost značky Škoda. Ta se již velice brzy stane dostupnou nejen s ohledem na férovou pořizovací cenu vozu, ale i smysluplnou kapacitu baterií a s tím souvisejícího dojezdu. Velmi brzy budou následovat další elektrifikované modely," dodává Luboš Vlček, ředitel Škoda Auto Česká republika.

 

Právě se děje

Další zprávy