"Je odkazem na prvního Pionýra z roku 1956, modelovou řadu 555," uvedl Pavel Brída z firmy Motoscoot. Model tak naváže na Pionýra z roku 2006, který byl uveden u příležitosti 50 let od založení značky a měl spalovací motor - licenční čtyřtakt Honda.
"Prototyp E-Pionýra je vybavený českým patentem, původně leteckým motorem od společnosti Emerze elektro, u kterého byl snížený výkon z 30 na 6 kW. S ním lehký stroj dosahuje rychlosti okolo 100 km/h. Dojezd elektromotocyklu vybaveného českou lithiovou baterií s kapacitou 49 Ah se pohybuje okolo 80 až 100 kilometrů," uvedl Brída.
Cena elektromotocyklu se v základní verzi bude pohybovat okolo 70 000 korun, se sériovou výrobou chtějí v Opavě začít od roku 2019. Ze stejné továrny do světa vyjíždějí také mopedy Betka, což je pro změnu nástupce neméně slavné Babety.
Už loni Motoscoot přišel s elektrickou verzí motocyklu Duck 125 se 17palcovými koly, motorem Bosch a baterií Panasonic. Firma ve svém stánku v evropské premiéře předvádí také elektrická vozidla e-choice v podobě malého osobního elektromobilu a rovněž dodávky pod značkou Velorxtrike.
Původní Pionýr se vyráběl od poloviny 50. do konce 70. let v Povážských strojírnách, vzniklo několik variant s motorem o objemu 50 ccm. Na některém ze 100 000 vyrobených kusů, kterým se také přezívalo pincek, fichtl nebo kozí dech, jela alespoň jednou většina českých a slovenských motocyklistů. První model, typ 550, pro tvar sedla zvaný Pařez, se vyráběl v letech 1954-1958.
Dalších pět let byl ve výrobě typ 555, v roce 1963 přišel první dvoumístný model 05. Vrcholem řady byly "dvacítky" a "jednadvacítky", které se vyráběly od roku 1967 dlouhých 13 let. Z pionýra následně vycházel i Mustang (1969-1982), který vznikl ve spolupráci s italskou firmou ItalJet.