Řada vychytávek a dobrá spotřeba: To je Mitsubishi ASX

Radek Pecák Radek Pecák
1. 7. 2010 0:00
Posádka sedí stejně vysoko jako v mnohem větším outlanderu
Foto: Mitsubishi

Obrovské ambice má český importér značky Mitsubishi se svým nejnovějším modelem ASX. Na trhu takzvaných v zahraničích crossoverů, tedy vozů, které překračují hranice mezi jednotlivými třídami, chtějí usadit tento vůz na samém čele prodejního žebříčku.

Tato kategorie vozů je určitě perspektivní. Vždyť vloni, zatímco celý trh poklesl o 11 procent, v Česku prodeje crossoverů meziročně narostly o neuvěřitelných 162 procent. 

Konkurence pro ASX, který vstupuje do boje právě nyní, určitě není snadná. Zákazníci si mohou vybírat například z nabídky Nissanu Qashqai, Volkswagenu Tiguan, Hyudaie iX 35 i Fordu Kuga.

Základem byl Outlander

Technickým základem pro ASX bylo velké SUV Mitsubishi Outlander, s nímž sdílí jednak podvozkovou plošinu (byť zkrácenou o skoro čtyři decimetry) a také dvě třetiny dílů. 

Díky tomu, a to lze nazvat první vychytávkou, budou lidé v poměrně malém ASX seděat stejně vysoko jako v Outlanderu. Díky tomu zejména menší řidiči a řidičky získají výborný rozhle a pocit bezpečí.

Další velkou vychytávkou je motor. Mitsubishi ASX je prvním vozidlem Mitsubishi, který dostal zcela novým celohliníkovým vznětovým 4válcovým motorem se 16 ventily a rozvodem DOHC. Má systém variabilního časování ventilů a díky použitým technologiím spotřebu paliva pod sedm litrů. Motor bude k dispozici ve dvou výkonových variantách, a to 150 koní nebo 116 koní.

Světla svítí v širokém úhlu

Jednoduché a přitom účinné řešení zvolila automobilka při konstrukci předních xenonových světlometů. Podle techniků Mitsubishi jsou světlomety se systémem Super-HID „Wide Vision" přibližně 1,4 krát výkonnější než běžné reflektory.

Konstruktéři posunuly výbojku do spodní části paraboly a tak může světlo, které dříve zůstávalo nevyužité, svítit dopředu a zabezpečit světelný tok 1 350 lumenů, kterými pokrývá úhel přibližně 160 stupňů zleva doprava  před vozidlem. Běžné hodnoty jsou přitom zhruba poloviční.

A ještě jednu vychytávku je třeba zmínit - je spíše dekorativní, ale líbit se bude. Jedná se o podsvícení okrajů panoramatické střechy, což v noci může působit opravdu zajímavě.

Ceny modelů s pohonem 1,8 DiD (150 k):
Invite 4WD                         1,8 DiD AS&G                    599 900 Kč vč. DPH
Intense 4WD                     1,8 DiD AS&G                    659 900 Kč vč. DPH
Instyle 4WD                       1,8 DiD AS&G                    719 900 Kč vč. DPH
Instyle Navi 4WD             1,8 DiD AS&G                    769 900 Kč vč. DPH

 

Právě se děje

Další zprávy