Zavírání továren?
3,7 miliardy eur, které hodlá nově vzniklá automobilka ušetřit, nemá zahrnovat zavírání továren. Alespoň tak to stojí ve společné tiskové zprávě obou automobilek. Realita ale nakonec může být trochu odlišná, jak informuje agentura Reuters.
Automobilový trh jako takový v poslední době stagnuje či klesá. Reuters proto cituje analytickou firmu LMC Automotive, která uvádí, že dohromady může mít nově vzniklá automobilka potenciálně kapacitu pro výrobu až 14 milionů automobilů. To by vzhledem k plánovanému prodejnímu objemu i situaci na trhu nicméně mohlo znamenat až šest milionů volné výrobní kapacity.
Proto se nabízí spekulace o možném zavírání továren. Ani jedna strana však o tom, jak již bylo řečeno, nechce ani slyšet, a to i kvůli obavám odborů a politiků o možné ztráty pracovních míst. LMC Automotive se domnívá, že pokud by automobilka sáhla k zavírání továren, stane se tak nejspíše v Evropě (připomeňme, že PSA vyrábí svá auta i v Trnavě).
V ohrožení by mohly být motorárny FCA, především v Itálii a Polsku. Vzhledem k přísnějším emisním limitům by totiž Italové mohli mít větší zájem na tom, nabídnout pod kapotami svých modelů úspornější a čistější francouzskou techniku.
Fiat Chrysler má po celém světě 102 výrobních závodů, PSA je na necelé polovině.