Co bude s Alfou, Lancií nebo Maserati
Případ Lancie, která je už několik let v podstatě jednou nohou v automobilovém hrobě, přitom se kvůli úspěchu v Itálii stále drží, jsme podrobněji rozebírali minulý týden. Jestli by mohlo spojení s PSA tradiční značku zachránit, je otázkou. Teoreticky by to možné bylo, například již zmíněným použitím platformy CMP, kterou disponuje PSA. Tím spíše pokud se chce Fiat soustředit na segment malých aut, kam patří i model Ypsilon.
Nejasný je také osud Alfy Romeo. Tak špatně jako Lancia na tom sice není, i tak jde ale o značku, s níž to může v budoucnu dopadnout všelijak. V loňském roce totiž Alfa přišla se střednědobým plánem, který zahrnoval vedle několika SUV nebo nové Giulietty také například dva sportovní modely GTV a 8C. V minulém týdnu nicméně došlo ke zveřejnění nového plánu, který ani s jedním ze tří jmenovaných modelů, jakož ani s SUV segmentu E nepočítá. Jedinými novinkami tak mají být kompaktní SUV v roce 2021 (produkční verze konceptu Tonale) a malé SUV o rok později.
Naopak velkou obrodu má zažít Maserati. Všechny jeho modely mají být elektrifikované, některé přímo zcela elektrické. Jako první přijde příští rok omlazené Ghibli s hybridním pohonem, následovat bude ve stejném roce očekávaný nový sportovní model, dostupný s plně elektrickým pohonem. Elektrické budou i nová generace Quattroporte, z chystaného sportovního kupé odvozený kabriolet, pokračovatelé modelů GranTurismo a GranCabrio a konečně i nové Levante a SUV střední třídy. To vše přijde do roku 2023.