Oficiální fotografie nové Škody Rapid, které dnes vypustila do světa mladoboleslavská automobilka, už žádné velké překvapení nepřinášejí.
Zejména proto, že v posledních dnech a týdnech se na Facebooku a internetu objevily jak profesionálně zhotovené snímky detailů tohoto vozu, tak i špionážní fotografie z jízdních testů a v neposlední řadě i fotografie nové generace Seatu Toledo. Tento vůz bude totiž dvojčetem škodováckého rapidu, přičemž zvenčí se bude odlišovat jinými kapotami, nárazníky a světlomety, zevnitř pak víceméně jen volantem.
Škodovka si od nového automobilu hodně slibuje. "Jde o správný vůz ve správnou dobu," říká šéf Škoda-Auto Winfried Vahland.
Co se tedy o automobilu zatím ví, případně tuší?
1) Charakter vozu se má velmi podobat původní octavii. Tato informace je již oficiální. Škodovka tak chce oslovit ty zákazníky, pro které je současná (i budoucí octavia) příliš velká i drahá. Rapid bude mít velikost původní octavie, prostornost uvnitř minimálně stejnou, spíše větší, stejně jako velký zavazadlový prostor, do kterého bude přístup skrze celou otevíratelnou záď. Atraktivní by měla být i cena. Na její výši si ale minimálně ještě několik týdnů počkáme.
2) Půjde o masově vyráběný model. Plány o plánovaných prodejních číslech Škodovka pochopitelně tají, ale určitě se budou pohybovat ve druhém až třetím roce výroby ve statisících. Je to logická úvaha, protože segment trhu, do kterého bude rapid patřit, zaujímá na celosvětovém koláči trhu s auty podíl více než třetinu. Navíc má růst. Další peníze pak vydělá výrobnímu závodu dvojče rapidu - Seat Toledo.
3) Měl by se strefit do vkusu rodin. Rapid sice zejména v Česku bude plnit i roli firemního vozidla, přesto by měl oslovit hlavně rodiny s dětmi. Zejména ty s dospívajícími ratolestmi, pro které je fabia malá (o citigo nemluvě). Zavazadlový prostor bude mít určitě objem přes pět set litrů, navíc se pod podlahu vejde i plnohodnotná rezerva.
4) Zatím byly publikovány jediné dva přesné rozměry: Délka, která bude 448 centimetrů, a šířka 170 centimetrů. Rozvor odhadujeme na cca 260 centimetrů. Auto nedostane novou platformu, tak jako například chystaná nová octavia, naopak bude zřejmě využita upravená z původní octavie.
5) Na německých dálnicích s rapidem nejrychlejší nebudete. Nejsilnějším motorem pod kapotou by měla být benzinová čtrnáctistovka se 122 koňmi, dále budou moci zákazníci volit ještě další čtyři benzinové motory. Z dieselových agregátů koncernu Volkswagen se v Rapidu objeví dva.
Včera se již dostaly na internet fotografie produkční verze Seatu Toledo. Z nich je patrné, že nejvýraznější rozdíl bude na zádi, kde seat získá dvoudílné svítilny zasahující do víka kufru, zatímco u škodovky bude tento díl jednolitý.
Podívejte se na fotogalerie v levém sloupci
--------------------------------------------------------------------------------