Tatra 603 MB - T603 pro celé ministerstvo
Vývoj nových automobilů v Bratislavě začal oficiálně v roce 1960, kdy vláda zřídila na Mlýnských Nivách pobočný závod kopřivnické Tatry, který se jmenoval závod 5 - Bratislava. Tatra tam vyráběla díly pro existující nákladní modely a konstrukční řešení pro ně, ale především tam vyvíjela nové modely, které ale do sériové výroby nikdy nezamířily. Jeden příklad za všechny? Třináctimístný minibus Tatra 603 MB, který poprvé veřejně vyjel v bratislavském prvomájovém průvodu v roce 1961.
Jak napovídá samotné jméno, auto bylo v maximální možné míře odvozeno od sériové Tatry 603 a využívalo řadu jejích komponentů včetně osmiválcového vzduchem chlazeného motoru - jakkoliv otočeného. Jenomže kde je u T603 motor vzadu a pohání zadní kola, má T603 MB motor vpředu za přední nápravou, kterou také pohání. Vůbec poprvé tak osobní auto s logem kopřivnického výrobce dostalo podobné uspořádání.
Svět motorů na jaře 1961 psal o tom, že T603 MB je první aplikací z chystané rodiny užitkových vozů z T603. Vznikl první, protože byl konstrukčně nejnáročnější. Maket různých verzí nakonec vzniklo skutečně hodně, včetně klasické dodávky, sanitky nebo pick-upu. Realizace se ale kromě minibusu dočkal o rok později už jen podvozek pro nástavby s označením NP. Jak také slavný motoristický časopis připomínal, kabina T603 MB vycházela z konstrukčního řešení Tatry 805. Pro případnou výrobu se ale počítalo s vlastním designem.
Do výroby užitková Tatra 603 nikdy nezamířila, kopřivnická automobilka ani nikdy lehké užitkové auto nevyráběla. Výjimkou byla Beta z 90. let, která nicméně nebyla dílem Tatrovky.