Výroba v kolínské automobilce se zastavila 18. března před půlnocí. S odstávkou kvůli koronaviru se spojila také plánovaná technologická odstávka. Zaměstnanci automobilky budou po dobu odstávky výroby kompenzováni kombinací 85 procent platu a přesunutím směn na dobu po odstávce.
V TPCA pracuje v současnosti zhruba 2500 lidí a firma představuje jednoho z největších exportérů v České republice a zároveň největšího zaměstnavatele na Kolínsku. V továrně se vyrábí minivozy Citroën C1, Peugeot 108 a Toyota Aygo, v budoucnu by se sem měla rovněž přesunout část produkce nejprodávanějšího modelu Toyoty v Evropě, malého Yarisu.
Výrobu dnes po třítýdenní odstávce naopak obnovil nošovický Hyundai. Zpočátku se v továrně i kvůli hladkému náběhu výroby bude místo obvyklých tří pracovat jen na dvě směny. Mladoboleslavská Škoda Auto stále stojí, výroba by zde měla být spuštěna 27. dubna.
Již minulý týden v pondělí obnovila výrobu slovenský závod automobilky Kia, Audi dnes opětovně pomalu rozjelo výrobu motorů v maďarském Györu. V továrně ale zatím jede jen jedna linka na jednu směnu, za den se zde vyrobí několik set pohonných jednotek místo obvyklých osmi tisíc.