Nejprodávanější modely
V desítce nejprodávanějších aut prvního čtvrtletí je jen jedno, které se nevyrábí na území České republiky. A to až desátý Volkswagen Tiguan. Před ním jsou s výjimkou dvou Hyundai samé škodovky.
První je Octavia, která prochází generační obměnou a i to jí možná pomohlo dokonce k meziročnímu nárůstu o skoro 10 procent. Naopak druhá Fabia poklesla skoro o čtvrtinu. Výrazný nárůst je viditelný u Scaly, nicméně to je způsobeno tím, že loni se kompaktní hatchback teprve začínal prodávat. O více než 29 procent narostly také prodeje Hyundai i30, nejoblíbenějšího auta v Česku, které nemá logo okřídleného šípu.
Naopak spolu s celou značkou Dacia se nedaří ani SUV Duster. To si meziročně pohoršilo o skoro 60 procent (jen o něco lépe dopadlo třeba MPV Dokker). Jen o něco málo lépe dopadl Volkswagen Golf, který nicméně prochází generační výměnou. I tak si ale pohoršil o více než 55 procent a vypadl z patnáctky nejprodávanějších modelů.
Trend propadu prodejů u modelů, které v posledních týdnech prošly, prochází nebo v následujících týdnech teprve projdou generační výměnou, je jasně viditelný i dále. Třeba Seat Leon, Peugeot 2008 nebo Renault Captur. První dva vozy si pohoršily o více než polovinu a z druhé desítky se propadly do třetí. Captur si pohoršil o necelých 40 procent.
Za zmínku stojí výsledek Škody Citigo. I ona si pohoršila, celkem o více než čtvrtinu prodaných kusů, nicméně naprostá většina z 539 prodaných aut (457 kusů) jezdí na elektřinu. I na českém trhu se tedy může elektromobil dostat prodejně relativně vysoko, protože se Citigo do zásuvky prodalo více než třeba již zmíněných Dacie Dokker, Peugeotu 2008 či Fordu Focus.