Jan Matoušek
7. 4. 2020 6:02
Zatímco v březnu prodeje nových aut klesly o více než 36 procent, za celé první čtvrtletí roku 2020 pád trhu s novými auty tak velký není. Přesto je pokles o necelých šestnáct procent poměrně zásadní, méně aut než letos se za první tři měsíce roku prodalo naposledy v roce 2014. Například elektrifikovaným modelům se ale nadále daří.
15 nejprodávanějších značek
Slovní shrnutí českého trhu doplňme ještě tabulkou patnácti nejprodávanějších značek na českém trhu.
|
Značka |
Prodej 1-3/2020 |
Meziroční změna |
1. |
Škoda Auto |
20 038 ks |
-2,66 % |
2. |
Volkswagen |
4467 ks |
-21,84 % |
3. |
Hyundai |
4408 ks |
+11,09 % |
4. |
Toyota |
2124 ks |
+4,17 % |
5. |
Kia |
2074 ks |
+0,92 % |
6. |
Dacia |
1958 ks |
-51,15 % |
7. |
Peugeot |
1909 ks |
-32,02 % |
8. |
Mercedes-Benz |
1692 ks |
+11,98 % |
9. |
Renault |
1506 ks |
-34,64 % |
10. |
BMW |
1318 ks |
+9,65 % |
11. |
Ford |
1173 ks |
-44,72 % |
12. |
Seat |
1132 ks |
-26,97 % |
13. |
Citroën |
1121 ks |
-28,37 % |
14. |
Opel |
718 ks |
-45,61 % |
15. |
Audi |
580 ks |
-1,69 % |