Když nové, tak laciné. Na padajícím českém trhu se nejvíce daří Dacii, Octavia ztrácí

Jan Matoušek Jan Matoušek
4. 7. 2019 6:02
Český trh s novými auty nadále padá. Na horší výsledky za celý loňský rok navázalo první pololetí roku letošního. Celkem se prodalo o 10,63 procenta automobilů méně než za první pololetí 2018. Nedařilo se ani většině automobilek v nejlepší desítce - Škoda jako lídr trhu si pohoršila o více než šest procent, ještě více se propadly prodeje Volkswagenu nebo Fordu. Přesto lze najít několik značek, které i přes nepříznivý vývoj rostly. Na kompletní výsledky za první polovinu roku se podívejte do galerie.
Foto: Martin Přibyl

SUV i nadále nejprodávanější

Jestliže ještě před pár lety byla SUV na okraji zájmu a trhu vládly kompakty a MPV, dnes už to neplatí. Trendem poslední doby jsou SUV, což se projevuje i na českém trhu, kde jsou za první polovinu roku nejoblíbenější kategorií. Přesto i jejich popularita klesla, jakkoliv jen mírně. Meziročně si navíc pohoršily všechny automobilové třídy.

Kategorie 2019 2018 Rozdíl
1. SUV a terénní 40 486 41 364 -878
2. Nižší střední 37 195 43 776 -6581
3. Malé 21 036 23 295 -2259
4. MPV 15 918 17 445 -1527
5. Střední 6388 9078 -2690
6. Mini 3115 3781 -666
7. Vyšší střední 1605 1976 -371
8. Sportovní 863 947 -84
9. Luxusní 200 279 -79

 

Právě se děje

Další zprávy