Jan Matoušek
4. 7. 2019 6:02
Český trh s novými auty nadále padá. Na horší výsledky za celý loňský rok navázalo první pololetí roku letošního. Celkem se prodalo o 10,63 procenta automobilů méně než za první pololetí 2018. Nedařilo se ani většině automobilek v nejlepší desítce - Škoda jako lídr trhu si pohoršila o více než šest procent, ještě více se propadly prodeje Volkswagenu nebo Fordu. Přesto lze najít několik značek, které i přes nepříznivý vývoj rostly. Na kompletní výsledky za první polovinu roku se podívejte do galerie.
SUV i nadále nejprodávanější
Jestliže ještě před pár lety byla SUV na okraji zájmu a trhu vládly kompakty a MPV, dnes už to neplatí. Trendem poslední doby jsou SUV, což se projevuje i na českém trhu, kde jsou za první polovinu roku nejoblíbenější kategorií. Přesto i jejich popularita klesla, jakkoliv jen mírně. Meziročně si navíc pohoršily všechny automobilové třídy.
|
Kategorie |
2019 |
2018 |
Rozdíl |
1. |
SUV a terénní |
40 486 |
41 364 |
-878 |
2. |
Nižší střední |
37 195 |
43 776 |
-6581 |
3. |
Malé |
21 036 |
23 295 |
-2259 |
4. |
MPV |
15 918 |
17 445 |
-1527 |
5. |
Střední |
6388 |
9078 |
-2690 |
6. |
Mini |
3115 |
3781 |
-666 |
7. |
Vyšší střední |
1605 |
1976 |
-371 |
8. |
Sportovní |
863 |
947 |
-84 |
9. |
Luxusní |
200 |
279 |
-79 |