Prodej nových aut klesá, počet vozů do zásuvky ale roste. Nedařilo se ani Dacii

Jan Matoušek Jan Matoušek
11. 3. 2020 10:17
Počet nově prodaných osobních aut v Česku za první dva měsíce roku 2020 poklesl. Jestliže loni našlo nového majitele 38 125 automobilů, letos počet spadl na 36 509 aut. To je o 4,24 procenta méně. Přesto lze najít kategorii, která si polepšila skokově. Jde o auta do zásuvky. Ještě loni byly jejich prodeje v desítkách kusů, letos už se počítají ve stovkách.
Foto: Škoda Auto

Do segmentu aut do zásuvky totiž vstoupila ve druhé polovině loňského roku Škoda. Mezi elektrická auta přišla s mini Citigo-e iV, které má podle automobilky dojezd 252 km a prodává se od 479 900 korun. Řadí se tak k nejlevnějším elektrickým autům na českém trhu. Do kategorie plug-in hybridů vstoupil pro změnu Superb iV se systémovým výkonem 160 kW a udávaným dojezdem až kolem 60 km jen na elektřinu. Cena liftbacku začíná na 881 900 korunách, kombi je o 30 tisíc korun dražší. Letos by se také měla začít prodávat plug-in hybridní Octavia.

A právě tato dvě auta jasně ovládla prodeje své kategorie. Z 594 elektromobilů jich hned 348 má logo Škoda na kapotě. Na druhém místě je se 137 auty Hyundai, které na elektřinu nabízí modely Ioniq (většina z prodaných elektro Hyundai) a Kona. Další značky v pořadí prodávají elektroauta v nízkých desítkách kusů. Volkswagen jich za první dva měsíce prodal dvacet, Renault sedmnáct a Tesla, která v Česku na podzim loňského roku otevřela oficiální zastoupení, potom patnáct. 

 

Právě se děje

Další zprávy