Mimořádná zpráva
Řidič najel do davu na adventním trhu v německém Magdeburgu. Na místě je nejméně jeden mrtvý a 60 až 80 zraněných.

Přišlo prokletí dieselů i na benziny? Sedm otázek a odpovědí k filtrům pevných částic

Martin Přibyl Martin Přibyl
2. 10. 2018 13:30
S prvním zářím začala platit přísnější pravidla pro benzinové motory. Většina z nich se teď neobejde bez filtru pevných částic, na který má řada majitelů dieselů neblahé vzpomínky. Na co byste se měli v souvislosti s touto novinkou připravit? Přinášíme základní otázky, které by vás v souvislosti s filtry u benzinových motorů mohly napadnout.
Foto: Archiv

1. Co jsou filtry pevných částic zač?

Někteří majitelé aut se vznětovým motorem nemohou filtrům pevných částic přijít na jméno. Řada z nich si protrpěla anabázi s ucpaným filtrem, řešila nákladnou opravu nebo si tzv. DPF (Diesel Particulate Filter) nechala pokoutně odmontovat.

Součást, jež zamezuje emisím drobných sazí, které na sebe vážou škodliviny a usazují se nám v plicích, se pro řadu lidí stala noční můrou. Automobilky naštěstí v poslední době vyšly uživatelům vstříc, snížily ceny náhradních dílů, objevily se firmy, které dokážou filtr velice dobře vyčistit.

Když už by se zdálo, že jsme si s filtry poradili, přišla nová emisní norma a povinně je teď musí mít téměř všechny benzinové motory. Se stoprocentní jistotou to platí pro motory s přímým vstřikováním, kterých je na trhu nejvíce.

Přítomnost pevných částic ve výfukových plynech není ani tak daná typem paliva, ale právě vstřikováním. Pokud přímý vstřik nefunguje optimálně, což se děje zejména při nízké zátěži, neobejde se bez GPF (Gasoline Particulate Filter) ani ten sebelepší benziňák. Na co se připravit? Odpovíme dále.

 

Právě se děje

Další zprávy