Přišlo prokletí dieselů i na benziny? Sedm otázek a odpovědí k filtrům pevných částic

Martin Přibyl Martin Přibyl
2. 10. 2018 13:30
S prvním zářím začala platit přísnější pravidla pro benzinové motory. Většina z nich se teď neobejde bez filtru pevných částic, na který má řada majitelů dieselů neblahé vzpomínky. Na co byste se měli v souvislosti s touto novinkou připravit? Přinášíme základní otázky, které by vás v souvislosti s filtry u benzinových motorů mohly napadnout.
Foto: Jakub Plíhal, David Kohout

2. Jsou nějaké rozdíly při jízdě s autem s filtrem pevných částic a bez něj?

Ne, při běžném použití rozdíl nepoznáte. Oproti naftovým vozům s filtrem pevných částic po vás podobně vybavený benziňák nebude tak často chtít jízdu ve zvýšených otáčkách a vyšší rychlostí (to si žádá tzv. aktivní regenerace, vyčištění filtru). Příčinou je to, že u benzinu toto samočištění díky vyšší teplotě výfukových plynů většinou probíhá pasivně. K tomu stačí jen to, aby bylo auto (zejména filtr) dostatečně zahřáté, a pak brzdit motorem (tedy dát nohu z plynu se zařazeným převodem). Do horkého filtru jde v takovém případě kyslík, díky němuž začnou usazené pevné částice hořet a filtr se vyčistí. "Na rozdíl od dieselu ani nevadí, když se vypalování sazí přeruší," doplňuje Dalibor Krejčík z Peugeotu.

 

Právě se děje

Další zprávy