Přišlo prokletí dieselů i na benziny? Sedm otázek a odpovědí k filtrům pevných částic

Martin Přibyl Martin Přibyl
2. 10. 2018 13:30
S prvním zářím začala platit přísnější pravidla pro benzinové motory. Většina z nich se teď neobejde bez filtru pevných částic, na který má řada majitelů dieselů neblahé vzpomínky. Na co byste se měli v souvislosti s touto novinkou připravit? Přinášíme základní otázky, které by vás v souvislosti s filtry u benzinových motorů mohly napadnout.
Foto: Lukáš Bíba

3. Čeho bych se měl u benzinu s filtrem pevných částic vyvarovat?

Především je nutné pamatovat na to, že pokud se obecně u aut nedoporučuje jezdit na krátké trasy, u benzinových (ale samozřejmě i naftových) vozů s filtrem pevných částic to platí dvojnásob. Důvody jsou hned dva. "Při krátkých přesunech do 10 km se filtr ani nestihne pořádně prohřát, nebude probíhat regenerace a ucpe se stejně jako u naftového auta," vysvětluje Jan Karnolt z Fordu. Druhý důvod vypočítává Jitka Jechová z Toyoty: "Při nízkém zatížení je produkce pevných částic výrazně vyšší." Krátkým couráním po městě, při němž motor pořádně neprotáhnete a nezahřejete, tedy filtru rozhodně neprospějete - potkávají se zde totiž dokonce dva negativní vlivy.

 

Právě se děje

Další zprávy