reklama
 
 

Příběh Bugatti Veyron končí. Poslední bude k vidění v Ženevě

24. 2. 2015 9:44
Za deset let se vyrobilo 450 kusů automobilu s minimální cenou milion eur.

Nejrychlejší sériově vyráběný automobil světa Bugatti Veyron uzavírá svoji éru. Francouzská automobilka, kterou vlastní koncern Volkswagen, oznámila, že poslední vyrobený kus ve speciálním designu a s nápisem La Finale bude vystaven příští týden na ženevském autosalonu.

Přesná specifikace vozu je zatím utajovaná, jisté je jen to, že vlastníkem se stane zákazník ze Středního východu.

Veyron se poprvé veřejnosti představil v roce 2005. Za jeho design byl zodpovědný současný šéfdesignér tuzemské Škody Jozef Kabaň.

Základní verze vozu má díky osmilitrovému šestnáctiválcovému motoru výkon 1001 koňských sil. Na stokilometrovou rychlost vůz zrychluje během 2,5 sekundy, z nuly na 300 km/hod se dostane za 17 sekund. Maximální rychlost dosahuje 407 kilometrů v hodině.

Kombinovaná spotřeba dosahuje 24 litrů na sto kilometrů.

Od roku 2008 se vyráběla i varianta s odnímatelným panelem střechy a od roku 2010 i model Super Sport. U něho byl posílen výkon motoru na 1200 koní a maximální rychlost je oficiálně 415 kilometrů v hodině.

Přestože se v případě veyronu jedná o jeden z nejztrátovějších projektů v historii výroby supersportovních automobilů, automobilka připravuje nástupce.

Spekuluje se o jménu Chiron po slavném závodníkovi a je poměrně pravděpodobné, že automobil bude pohánět upravené hybridní ústrojí z Porsche 918. Termín představení novinky je zatím utajovaný.

autor: Radek Pecák | 24. 2. 2015 9:44

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama