reklama
 
 

Přes 60 tisíc lidí zrušilo objednávku Tesly. Nechce se jim čekat rok a půl na nový elektromobil

14. 8. 2017
Majiteli automobilky Tesla Elonu Muskovi ztráta desítek tisíc objednávek nevadí. Odchod zákazníků přirovnal k těm, kterým se nechce hodinu a půl čekat na hamburger v plné restauraci. O klienty se Tesla bát nemusí. Každý den přijímá v průměru 1800 nových objednávek, aniž by utratila peníze za reklamu.
Doporučujeme

Ačkoliv sám majitel automobilky Tesla Elon Musk předal na začátku srpna několika desítkám zákazníků zbrusu nový elektromobil Tesla Model 3, řada ostatních na něj bude muset dlouho čekat. Vzhledem k obrovskému zájmu se pohybuje aktuální doba od objednání do dodání okolo 18 měsíců.

Není divu, že některým potencionálním klientům došly nervy. Podle zpráv samotné automobilky zrušilo objednávku vozu na 63 tisíc lidí, ačkoliv už složili zálohu tisíc dolarů. Dlouhá čekací doba se ale dala předpokládat. Poté, co loni Musk svůj nový levný elektromobil představil, objednalo si ho za tři dny přes čtvrt milionu lidí. Aktuálně firma registruje 455 tisíc objednávek po odečtení těch zrušených.

Musk si ze zrušených objednávek nic nedělá: "Je to jako byste měli restauraci s hamburgery, na které se čeká hodinu a půl. Opravdu byste chtěli pobízet další lidi, aby si objednávali ještě víc hamburgerů?"

Musk sám dopředu oznamoval, že Tesla Model 3 je jeho prvním vozem vyráběným ve velkém objemu, tudíž jeho produkce nebude snadná. Kalifornská firma proto už slibuje, že rozšíří výrobu, aby se dodací doba zkrátila. Už od letošního prosince by měla zvládat 20 tisíc vozů za měsíc.

Mimochodem Tesla přijímá 1800 nových objednávek denně, většinu z nich právě na Model 3. Bude tedy trvat jen měsíc a pár dní navrch, než se místo po 63 tisících odchozích znovu zaplní.

Osmnáct měsíců čekání na nový vůz je spíš výjimečné. Obvykle se netýká běžných spotřebních aut, ale hlavně na zakázku vyráběných luxusních vozů nebo supersportů, jako jsou Ferrari, Lamborghini, Rolls-Royce. I mezi běžnými vozy se ale najdou výjimky. Třeba na Seat Ateca se ještě na jaře čekalo 10 měsíců, podobně na tom byla i Škoda Kodiaq. Na Volkswagen Tiguan to bylo přes půl roku.

autor: Jan Markovič

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama