Před padesáti lety Škoda zaspala dobu. Podívejte se, jak vítězil pohon předních kol

Petr Korbel
12. 1. 2019 7:38
Při rozhodování o titulu Evropské auto roku v roce 1968 ještě motoristické novináře i veřejnost nejvíce zaujaly sedany klasické koncepce, tedy s motorem vpředu a pohonem zadních kol. Titul získal Peugeot 504, druhé místo v této soutěži obsadil typ BMW 2500/2800, třetí byla Alfa Romeo 1750. Rok 1969 ale přinesl revoluci. Poprvé se stalo, že o všechny tři pomyslné medaile se v jednom ročníku podělily vozy s pohonem předních kol. Tuto koncepci ctila před padesáti lety většina úspěšných novinek.

Na trhu se pochopitelně objevily ještě i nové modely cestovních aut s motorem vzadu a například tehdy čerstvě sjednocený evropský Ford stále prosazoval klasické uspořádání. A Škoda společně s Volkswagenem trvala na motoru vzadu a pohonu zadních kol. Jaká zajímavá auta se ukázala před padesáti lety? Podívejte se na přehled všech novinek.

Foto: Newspress.co.uk

Ford Capri

Úspěšný Ford Capri dokazuje, že koncepce "motor vpředu, pohon zadních kol" se na konci 60. let ještě nehodlala vzdát. Kupé mělo výstavní premiéru na bruselském autosalonu v lednu 1969. Vůz využíval podvozek z britského sedanu Ford Cortina a jeho tvary napodobovaly americký Ford Mustang. Záměrem bylo nabídnout sportovně vyhlížející vůz, který se přitom bude hodit do běžného provozu a jehož základní verze se čtyřválcem o objemu 1,3 litru bude cenově dostupná širokým vrstvám zákazníků.

Byl to teprve druhý model společnosti Ford Europe, jež vznikla spojením německého a britského Fordu v roce 1967. Vyráběl se v Británii i v Německu, ale unifikace ještě nebyla dokonalá - vozy Capri montované v Německu měly německé motory, ostrovní verze využívala anglické agregáty.

 

Právě se děje

Další zprávy