Eva Srpová
30. 8. 2018 6:02
Škoda Favorit se sice představila veřejnosti na zářijovém Strojírenském veletrhu v Brně v roce 1988, ale první auta dorazila k zákazníkům v srpnu roku následujícího, tedy přesně před třiceti lety. Při přepočtu cen na průměrné platy tehdy a dnes vychází, že Favorit byl stejně drahý jako dnes vlajková loď automobilky, model Superb, případně jako SUV Kodiaq.
Favorit rozhodně nebyl dokonalý, ale v podmínkách a při možnostech tehdejšího socialistického hospodářství to byl pro Škodu velký krok vpřed.
Petr Hrdlička nicméně vzpomínal ve zmiňované knize V soukolí okřídleného šípu i na různé slabiny vozu. Například na horší odhlučnění, se kterým se ale nedalo nic dělat. Topení vyráběla rakovnická firma, která ale nedokázala dodat modernější typ montovaný zevnitř auta.
Ve Favoritu se topení montovalo obráceně, a tak nebylo možné instalovat mezi motorový prostor a kabinu přepážku, která by zmírnila hluk od motoru.