Podíl čínských výrobců na evropském trhu s elektromobily se v září snížil na 8,5 procenta, zatímco před rokem činil 9,6 procenta. Meziroční pokles tak vykázal už třetí měsíc za sebou, informovala agentura Bloomberg s odvoláním na údaje výzkumné společnosti Dataforce. Údaje jsou další známkou toho, že na prodej čínských elektromobilů v Evropě má negativní dopad rozhodnutí Evropské komise (EK) uvalit na jejich dovoz dodatečná cla.
Komise rozhodnutí oznámila začátkem července, v platnost dodatečná cla vstoupila tento týden. To maximální činí 35,3 procenta, nadále navíc platí dosavadní desetiprocentní clo.
Nejvýraznější pokles na evropském trhu s elektromobily mezi čínskými výrobci v září vykázala původně britská značka MG, kterou nyní vlastní čínská automobilka SAIC Motor. Její prodej se podle údajů výzkumné společnosti Jato Dynamics meziročně propadl o 42 procent na 6717 vozů.
MG sice zůstala nejprodávanější čínskou značkou elektromobilů na evropském trhu, její vedoucí pozici ale začíná vážně ohrožovat značka BYD. Ta v září prodej na evropském trhu s elektromobily zvýšila o 162 procent na 4376 vozů.