Nový šéf evropského FCA Pietro Gorlier minulý čtvrtek na setkání s novináři v Turíně podle odborného webu Automotive News Europe prohlásil, že původní plán velkého šéfa byl příliš agresivní a že automobilka s naftovými motory neskončí. Potvrdil jen postupný odklon od dieselů.
Jednou z příčin mohou být přísnější emisní limity a to, že tahounem prodejů koncernu je v současné době kromě samotného Fiatu značka Jeep, která se specializuje na SUV. Právě u nich by naftové motory mohly hrát významnou roli i v delším časovém horizontu.
Dalším z důvodů mohou být právě investice do elektromobility. Gorlier chce vložit pět miliard eur (125 miliard korun) do přestavby koncernových továren v Itálii a do nových technických řešení, která budou připravena pro nasazení čistě elektrického nebo hybridního pohonného ústrojí.
Podobné investice je však nutné financovat z prodeje konvenčních vozů - dlouhodobě o tom mluví třeba Volkswagen, který bude stavět novou továrnu ve východní Evropě. Fiat Chrysler se na starém kontinentu podle informací Automotive News Europe potýká oproti konkurenci s horší ziskovostí, řada dělníků musí být na nucených dovolených.
Gorlier proto plánuje restrukturalizaci výroby v italských továrnách, které potřebuje lépe vytížit. Podobně jako koncern VW plánuje lépe využít technické synergie. Výrobu kompaktního SUV Jeep Compass proto přestěhuje k příbuznému modelu Renegade do jihoitalského Melfi. Plánuje také změny v mimoitalských fabrikách Fiatu - našli byste je v Polsku, Srbsku nebo Turecku. Ty ale přijdou později.
Investice mají také znamenat řadu nových modelů a vývoj nových technických platforem. Mezi novinkami bude elektrická verze ikonického Fiatu 500, hybridní Panda, plug-in hybridní 500X a sportovní elektromobil od Maserati, který bude vycházet z konceptu Alfieri.