Další naftová rozlučka. Honda v Evropě s diesely skončí v roce 2021

Martin Přibyl Martin Přibyl
29. 11. 2018 14:23
Až v roce 2021 skončí aktuální provedení kompaktního hatchbacku Civic, skončí Honda v Evropě s diesely. Informují o tom Automotive News Europe.
Nová Honda CR-V již není v Evropě s dieselem dostupná. V případě generačních obměn dalších modelů to bude podobné.
Nová Honda CR-V již není v Evropě s dieselem dostupná. V případě generačních obměn dalších modelů to bude podobné. | Foto: Honda

"Všechny nové modely, které od této chvíle uvedeme na evropský trh, nebudou nabízeny s dieselovým motorem," cituje odborný server ředitele britského zastoupení japonského výrobce Davea Hodgettse. Honda místo toho chce v Evropě nabídnout hybridní vozy a čisté elektromobily. Nafťáky by mohla dále vyrábět jen pro rozvojové trhy (Indii, Thajsko nebo Filipíny). 

V současné době nabízí Honda na starém kontinentě se vznětovými motory oblíbený Civic a malý crossover HR-V. Druhý jmenovaný model se nové generace dočká v roce 2020 společně s miniMPV Jazz. Obě auta dostanou upravenou verzi hybridního systému i-MMD, který automobilka představila již ve středně velkém SUV CR-V (hybrid u něj má představovat třetinu z plánovaných šedesátitisícových evropských prodejů).

Hybridní verzi bude mít v roce 2021 i příští generace slavného Civicu. Celosvětově bude k mání jako klasický "samonabíjecí" hybrid i v hybridní verzi do zásuvky. Příchod druhé jmenované do Evropy ale závisí podle Hodgettse na legislativě. Největším trhem pro plug-in hybridy je Velká Británie, tamní vláda pro ně ale nedávno zrušila finanční pobídky.

Příští rok má Honda na evropský trh uvést také svůj první elektromobil: retro vůz, který bude vycházet z konceptu Urban EV.

S dieselovými motory se chystá skončit řada automobilek: např. Volvo, Toyota nebo Nissan. Podívejte se na přehled.

 

Právě se děje

před 17 minutami

Španělské fotbalistky vstoupily do stávky, podpořil je Griezmann

Španělské prvoligové fotbalistky vstoupily v sobotu do stávky. Dva zápasy musely být odloženy, poté co hráčky splnily svou hrozbu z října. Fotbalistky se snaží o vyjednání nové kolektivní smlouvy s kluby, podpořila je i hvězda Barcelony Antoine Griezmann.

Fotbalistky si stávku odhlasovaly drtivou většinou na shromáždění 23. října. Poté, co ani další jednání nevedla k zažehnání sporu, ohlásila hráčská asociace AFE, jež zastupuje muže i ženy, v sobotu začátek stávky. "Dnes říkáme my fotbalistky dost!" uvedla na videu asociace reprezentační brankářka Mariasun Quiňonesová se San Sebastianu.

Svým kolegyním poslal slova povzbuzení francouzský mistr světa Griezmann, jenž hraje ve Španělsku celou profesionální kariéru. "Kamarádky z ženského fotbalu, které stávkují za svá práva, mají mou plnou podporu. Hodně štěstí!" napsal na twitteru bývalý hráč San Sebastianu a Atlética Madrid, jenž od letoška působí v Barceloně.

Fotbalistky požadují po klubech zvýšení minimální roční mzdy z 16.000 eur (přes 400.000 korun) na 20.000 eur (přes 500.000 korun). Největším problémem byla nicméně dohoda ohledně platů při částečném úvazku - hráčky chtěly minimálně 75 procent z plného profesionálního úvazku (12.000 eur), kluby byly ochotny jednat maximálně o 50 procentech (8000 eur).

Ve španělské lize hraje 16 týmů, ale jen několik je plně profesionálních. K nejúspěšnějším klubům patří podobně jako mezi muži Barcelona a Atlético Madrid. Real Madrid bude mít svůj ženský tým od příští sezony.

Ženský fotbal zažívá ve Španělsku boom od roku 2015, kdy se národní tým poprvé představil na mistrovství světa. Do ženského fotbalu začali poté proudit sponzoři a výrazně se zvýšil mediální zájem. Na zápas žen Atlética proti Barceloně přišlo v minulé sezoně na stadion Wanda Metropolitano přes 60 tisíc diváků.

Další zprávy