Peugeot a Citroën sníží počet modelů téměř na polovinu

Radek Pecák Radek Pecák
14. 4. 2014 12:12
Do začátku příštího desetiletí by se měla nabídka snížit na 26 ze současných 48 modelů.
Na jedno nabití ujede tato dodávka 170 kilometrů.
Na jedno nabití ujede tato dodávka 170 kilometrů. | Foto: Peugeot

Zatímco mnoho světových výrobců automobilů v současné době razantně zvyšuje počet svých modelových řad a odvozených derivátů, francouzské konsorcium PSA Peugeot Citroën postupuje přesně opačně.

Předseda představenstva skupiny PSA Peugeot Citroën Carlos Tavares  informoval, že automobilka hodlá v rámci snahy o návrat k ziskovému hospodaření výrazně omezit počet nabízených modelů. Do začátku příštího desetiletí by se tak měla nabídka snížit na 26 ze současných 48 modelů.

Obě značky si také mají takzvaně přestat lézt do zelí a nabízet podobnému okruhu technicky velmi podobná auta, která se liší pouze designem a logy.

Obrat v dosavadním vývoji hospodaření PSA plánuje v roce 2016. Postupně se má v období 2016-2018 dosáhnout na dvouprocentní provozní marži a cílem pro léta 2019-2023 je marže ve výši pěti procent.

V uplynulých dvou letech přitom automobilka prodělala přes sedm miliard eur (více než 190 miliard korun).

Dalším způsobem, jak si polepšit, je pro PSA posílení aktivit na čínském trhu. Společnost PSA Peugeot Citroën se letos dohodla na kapitálovém propojení s čínskou automobilkou Dongfeng Motor Group, což má pomoci snížit její nadměrnou závislost na evropském trhu, kde se současné prodeje mají do roku 2020 ztrojnásobit.

Zatím zde Peugeot a Citroën prodávají více než polovinu z celkového množství vyrobených aut, ale prodeje se jen v loňském roce snížily o více než sedm procent. Aby i zde byla automobilka konkurenceschopná, zvýší podle Tavarese tempo modernizace svých výrobních závodů a bude pracovat na snížení nákladů.

PSA je nyní po německém Volkswagenu druhým největším výrobcem aut v Evropě. V České republice má společný podnik TPCA s japonskou automobilkou Toyota.

 

Právě se děje

Další zprávy