Peugeot 508 RXH: Allroad po francouzsku

Michal Karat
15. 3. 2012 5:43
Nové terénní kombi je třetím modelem skupiny PSA, který dostane hybridní kombinaci turbodieselu a elektromotoru.
Foto: Peugeot

Francouzské automobilky se ve střední třídě v posledních letech prosazují jen horko těžko. Peugeot dnes má kvalitní sedan i kombi v segmentu manažerských vozů, ale řada 508 se od ostatní konkurence technicky odliší teprve letos, kdy se na trh dostane zvýšené poloterénní kombi 508 RXH. Jde tedy o dalšího hráče v populární kategorii Allroadů a Scoutů, kterou v poslední době obohatil například Volkswagen se svým Passatem Alltrack.

První jízdy absolvovali novináři se zajímavým hybridem - kombinujícím klasický dvoulitrový turbodiesel HDi (120 kW) pohánějící přední kola a elektromotor (27 kW) pohánějící zadní kola. Ano, jde v podstatě o automobil s pohonem všech kol, ale přední a zadní náprava jsou spojeny pouze elektrickým vysokonapěťovým kabelem, aniž by mezi nimi byla obvyklá mechanická vazba.

Jak Peugeot 508 RXH jezdí?

Britský Autocar chválí výrobce za deklarovanou nízkou kombinovanou spotřebu, což se ve Velké Británii odráží na radikálním snížení silniční daně z provozu takového automobilu. I když je podvozek zvýšen o nemalých 50 mm, zatáčí Peugeot 508 RXH jemně a bezpečně.

Kritika Autocaru naopak směřuje k automatizované převodovce, která se i v nejdražším voze, který s ní Peugeot dodává, nechová k posádce dvakrát vybraně. Cítit je to především když se snažíte z auta dostat na silnici všech bezmála 200 koní. Váhání při řazení lze podle Autocaru částečně vyřešit přepnutím do režimu Sport, ve kterém jsou zadní kola poháněna elektromotorem bez přerušení až do rychlosti 120 km/h. Jedete-li rychleji, elektromotor se tak jako tak odpojuje a z 508 RXH je klasické auto s pohonem předních kol.

Foto: Peugeot

Auto Bild chválí funkci pohonu všech kol, který ale zdaleka nelze označit za stálý. Poměrně těžké auto musí vzadu pod podlahou vozit nejen elektromotor a výkonovou elektroniku, ale taky akumulátory. Zlepšuje se tak sice rozložení hmoty auta mezi přední a zadní nápravu, na druhou stranu přicházíte o podstatnou část zavazadelníku. Místo 515 až 1598 l je v zádi k dispozici jen 400 až 1360 litrů.

Ušetříte, když si odpustíte zadní elektromotor

Internetový server Auto-news.de poukazuje na to, že udávaná spotřeba 4,1 l/100 km je nízká, ale když se obejdete bez zadního elektromotoru, zvýšené karoserie a plastů, ušetříte poměrně dost peněz a budete jezdit s jen o málo vyšší spotřebou 5,7 l/100 km. Cenovka 41 900 Euro platná pro německý trh (jde o přibližně 1,05 mil. Kč) tak prý znamená, že byste museli s obrněným Peugeotem 508 RXH ujet přes 300 tisíc kilometrů aby se vám investice do hybridu proti podobně vybavenému konvenčnímu kombi vyplatila. Magazín konstatuje, že mezi důvody pro koupi nového hybridu bude nejspíše převládat image majitele a osobní sympatie k designu karoserie.  

Foto: Peugeot

Většina médií se shoduje na tom, že tento Peugeot nepatří ke klasické francouzské podvozkové škole. Vyšší stavba velké karoserie si vynutila tužší pružiny, takže jde o netypicky tvrdé auto z Francie.

 

Právě se děje

Další zprávy