Martin Přibyl
9. 5. 2019 6:03
Jsou tu s námi a mají své výhody. Elektromobily jsou již pár let realitou trhu s novými auty a první kousky se začínají objevovat v bazarech. Ceny startují na nějakých 250 000 korunách. Jistě, jedná se o první generaci vozů s menšími bateriemi, které se nedokážou vyrovnat nejnovější Tesle, ale i tak mají svá pro. Jedná se třeba o speciální značku, která jim umožňuje parkování zdarma v pražských modrých zónách (v budoucnu již nebude platit pro hybridy). Z ojetého elektroauta se najednou stane zajímavá možnost, jak pořídit druhý vůz do rodiny na dojíždění do Prahy. Na co si ale dát pozor?
Každá záruka má své podmínky
I když ale bude auto mladší, je nutné nezapomínat na to, že podobná záruka často platí jen v případě, že bylo auto servisováno v autorizovaném servisu značky. Třeba v případě Peugeotu je v servisní knížce jasně napsáno: "Aby bylo možno nechat bezplatně provést práce na vozidle z titulu jedné ze záruk společnosti Peugeot, musí být tyto práce svěřeny výlučně některému z autorizovaných opravců sítě Peugeot."
Trochu jiné je to v případě BMW, které u modelu i3 nabízí záruku osm let nebo 100 000 km. "Podmínkou je pravidelný servis u autorizovaných (nebo kvalitativně srovnatelných) dealerů," vysvětluje mluvčí BMW David Haidinger.
Ještě jiný přístup razí Volkswagen. Ten nabízí u svých elektrických variant modelů up! a Golf garanci osm let nebo 160 000 km, podle tiskového mluvčího Davida Valenty ale není podmíněna návštěvami servisu.