Jan Matoušek
29. 7. 2021 6:03
Že se Lamborghini, Ferrari nebo Porsche prodávají i jako ojetá mnohdy za cenu nového vozu, není až tak překvapivé. Stejně tak některé modely prémiových značek jako Audi, BMW nebo Mercedes-Benz. Existují ale i auta mainstreamových výrobců jako Dacia, Škoda nebo Suzuki, u nichž cena neklesá. Podívejte se na některé ojetiny, které stojí jako nová auta.
Škoda Kodiaq RS
Zánovní škodovky obecně poměrně dobře drží svou cenu - příkladem může být i dva roky staré klasické Citigo, které se s 44kW benzinovým motorem a nájezdem necelých devět tisíc kilometrů prodává i za více než 240 tisíc korun (běžnější je ale přece jen cena kolem 200 tisíc korun, ale zase často v kombinaci s vyšším nájezdem). Dva či tři roky starý Karoq pro změnu stojí kolem půl milionu, a to i například v jedné z nižších výbav Ambition, s 85kW dieselem a nájezdem přes 80 tisíc kilometrů.
Jako další příklad může sloužit i Kodiaq RS s naftovým motorem 2.0 BiTDI, který po modernizaci nahradil benzinový dvoulitr TSI z Octavie RS. Jako nové stálo naftové RS nejméně 1,2 milionu korun, respektive 1,4 milionu po loňském dubnovém příchodu plně vybavené verze Challenge. Máte zálusk na ojetý naftový Kodiaq RS? Pak můžete být cenami překvapení. Například rok staré kousky s relativně malým nájezdem kolem deseti tisíc kilometrů stojí často 1,2 milionu korun a více (například tento dva roky starý kousek s 26 tisíci km přijde na 1,369 milionu korun) a obecně není na trhu příliš naftových RS, která by stála pod milion korun. Sportovní SUV si tedy taky, pravděpodobně i díky tomu, že přišlo o naftový agregát, zachovalo svou cenu.