Zatímco v říjnu spadl na (snad) absolutní dno, 12 670 aut, což jsou čísla, která jsme naposledy viděli v roce 2014, v listopadu se automobilový trh zvedl na 16 174 prodaných vozidel. I to je však o 7,5 procenta horší výsledek než v listopadu 2020. Díky silnému jaru pak nadále platí, že za prvních jedenáct měsíců letošního roku jsou prodeje v 4,4% plusu.
Horší výsledky nadále zaznamenávají koncernové značky. S výjimkou mladé Cupry, která vloni ve stejném období zaregistrovala jen jedno jediné auto, a okrajového Lamborghini, všechny evidovaly v listopadu pokles prodejů. Škoda a Audi se s -3,6 %, respektive -5,6 % dokázaly udržet nad poklesem celého trhu, zejména Seat (-35,84 %) a VW (-64,7 %) ale propadly skutečně výrazně. Meziročně horší výsledky si připsal také Citroën (-24 %), Renault (-37,8 %), Ford (-43,1 %) a z Fiatu udělal takřka 60% propad okrajovou značku. Italové prodali za měsíc listopad jen 63 aut.
Jiní naopak dokázali posílit. Platí to zejména o Hyundai, které s takřka 52% nárůstem prodejů skončilo celkově druhé za Škodou a má více než osminový podíl na trhu. Třetí byla v listopadu sesterská Kia, která prodala o 35,4 % aut více. Lehce (o 1,4 %) posílila i čtvrtá Toyota a o 2,3 % v plusu je rovněž pátá Dacia.
Mezi jednotlivými modely se na pozici nejprodávanějšího auta v Česku poprvé od května vrátila Octavia. V součtu jedenácti měsíců je však nadále českou jedničkou menší Fabia, která v listopadu skončila až třetí, druhé místo si totiž připsal Hyundai i30. Rozdíly mezi těmito třemi modely byly jen v desítkách kusů.
Na dvacet nejprodávanějších aut v Česku za listopad 2021 se podívejte do galerie.