Škoda Octavia třetí generace nadále posiluje své pozice na evropském trhu s novými auty. Statistika výzkumné a konzultační společnosti Jato Dynamic uvádí, že v srpnu si Škoda mezi svými konkurenty polepšila na celkovou šestou příčku.
12 453 prodaných octavií v Evropě je o 22 procent lepší číslo než v loňském srpnu. Navíc Škoda zmenšuje svůj odstup od dalších úspěšných vozů, které jsou zatím před ní. Konkrétně na dosažení třetí příčky, na které je zatím Renault Clio, by stačilo v srpnu zvýšení prodejů o přibližně 2100 kusů.
Na prvním místě je stále neochvějně Volkswagen Golf s více než 32 000 prodanými kusy, za ním další Volkswagen, tentokrát Polo. Před octavií jsou ještě Ford Fiesta a Opel Corsa.
Desítku nejúspěšnějších doplňují Ford Focus, Audi A3, Peugeot 208 a Volkswagen Passat.
V pořadí za prvních osm měsíců letošního roku je octavia osmá. Meziročně si však vylepšila prodejní čísla o bezmála čtyřicet procent.
Žebříček mimo jiné ukazuje, že u Evropanů nadále zůstávají v oblibě malá auta. Mezi nejprodávanějšími deseti typy je jich zastoupeno pět. Čtyři místa obsadily vozy z kategorie nižší střední třída a jedna pozice patří Volkswagenu Passat, což je model střední třídy.