Když vedou Japonci a Dacia. Firmy jsou ve výběru aut konzervativnější než soukromníci

Jan Matoušek Jan Matoušek
29. 1. 2019 6:02
Téměř tři čtvrtiny všech nových aut byly za loňský rok prodány firemním zákazníkům. Vyplývá to ze statistiky Svazu dovozců automobilů. Proto lze mezi celkově nejprodávanějšími značkami najít především výrobce, jejichž modely kupují právě firmy. Například Škoda tak loni prodala téměř 84 procent svých automobilů, Ford přes 85 procent vozů a Volkswagen dokonce 87 procent aut. My jsme se ale na žebříček podívali z druhé strany - stále totiž existují značky, které skoro 70 procent aut dodávají privátním zákazníkům. Mezi celkově nejprodávanějšími výrobci je ale většinou nenajdete.

Na nejprodávanější auta v Česku se podívejte zde.

Foto: Výrobci

7. Citroën

Ještě větší podíl soukromých zákazníků má ve svých prodejích další část koncernu PSA. Citroën loni prodal 6720 nových aut, přičemž 46,52 procenta (tedy 3126 aut) šlo do rukou privátní klientele. Podobně jako u Peugeotu, i Citroën si v celkových prodejích i prodejích soukromníkům oproti roku 2017 výrazně polepšil.

 

Právě se děje

Další zprávy