Když vedou Japonci a Dacia. Firmy jsou ve výběru aut konzervativnější než soukromníci

Jan Matoušek Jan Matoušek
29. 1. 2019 6:02
Téměř tři čtvrtiny všech nových aut byly za loňský rok prodány firemním zákazníkům. Vyplývá to ze statistiky Svazu dovozců automobilů. Proto lze mezi celkově nejprodávanějšími značkami najít především výrobce, jejichž modely kupují právě firmy. Například Škoda tak loni prodala téměř 84 procent svých automobilů, Ford přes 85 procent vozů a Volkswagen dokonce 87 procent aut. My jsme se ale na žebříček podívali z druhé strany - stále totiž existují značky, které skoro 70 procent aut dodávají privátním zákazníkům. Mezi celkově nejprodávanějšími výrobci je ale většinou nenajdete.

Na nejprodávanější auta v Česku se podívejte zde.

Foto: Hyundai

9. Hyundai

Hyundai patří dlouhodobě mezi nejoblíbenější značky na českém trhu, a i když se oproti roku 2017 prodeje mírně propadly, stále si dokázali Korejci najít 20 476 zákazníků. Z nich 43,12 procenta, a tedy 8829, patří mezi soukromníky. Je to lehce horší číslo než loni, přesto je Hyundai v pomyslném žebříčku absolutních prodejů soukromým zákazníkům na druhém místě za Škodou.

 

Právě se děje

Další zprávy