O jaká auta nemají Češi zájem? Prohlédněte si největší propadáky, i tam dominují SUV

Jan Matoušek Jan Matoušek
13. 1. 2020 6:02
Zájem o nová auta v Česku loni klesl o 4,4 procenta na 249 915 prodaných kusů. Nejhorší výsledek od roku 2015 se projevil také u některých automobilek - Volkswagen spadl o více než 14 procent, Ford o více než 24 procent a třeba Nissan si připsal ztrátu téměř 70 procent. V následující galerii pak nenajdete značky, ale modely, u nichž byl propad prodejů nejvýraznější.

V následujícím přehledu najdete největší automobilové propadáky na českém trhu. Do přehledu jsme zařadili jen modely, kterých se loni nebo v roce 2018 prodalo alespoň sto kusů. Z žebříčku vypadla také auta, která se již na začátku loňského roku nevyráběla a neměla přímého nástupce (například Toyota Avensis nebo Kia Carens) a bylo je možné pořídit jen ze skladových zásob jednotlivých dealerů. U nich je propad prodejů více než logický.

I po faceliftu zůstává Juke vozem pro ty, kteří se nebojí vyčnívat z davu.
I po faceliftu zůstává Juke vozem pro ty, kteří se nebojí vyčnívat z davu. | Foto: Nissan

Nissan Juke: -75 %

A špatně se dařilo i dalšímu Nissanu. Juke ztratil meziročně tři čtvrtiny svých prodejů, konkrétně 75,07 procenta. Z 682 kusů tak spadl na 170 kusů (i tak je druhým nejprodávanějším modelem značky). Jednou z příčin takového propadu může být stáří vozu a rychlá obměna segmentu malých SUV, kam v poslední době přijelo hned několik nových hráčů včetně Škody Kamiq. Nissan však ještě před koncem loňského roku stihl uvést nástupce, který by prodeje mohl znovu nakopnout.

 

Právě se děje

Další zprávy