Praha - Značka Jaguar má punc dynamických vozů s karoserií, která splňuje i nejvyšší nároky na aerodynamiku. Těchto chrakateristik se britsko-indická automobilka drží i před frankfurtským autosalonem, kde představí inovovaný model C-X16.
Jen s tradicí by však auto jako Jaguar v dnešní zrychlené době neuspělo. Proto přichází s řadou inovací, které nový model odlišují od předchozích verzí. Důležitou součástí je výkonný hybridní systém, kombinující celoslitinový motor V6 s podpůrným elektrickým motorem. Doplněn je o technologii Push to Pass, která na deset sekund zvýší výkon motoru o 70kW, a Stop/Start, který stihne vypnout motor do tří set milisekund po zastavení vozu. Startér Twin Solenoid (TSS) pak může znovu motor nastartovat ještě dřív, než řidič přesune nohu z brzdy na plynový pedál.
Nový Jaguar v mnohém navazuje na své předchůdce. Právě systém Stop/Start byl uveden již u modelu XF, hybridní motor nabídl zase veleúspěšný C-X75, design vychází z obou zmíněných modelů. Interiér vozu připomíná letecký kokpit a řidič v něm má dokonalý přehled o jízdě. Tradiční jsou po modely Jaguar dotykové technologie, které jsou zachovány i u tohoto vozu, ovšem s možností zapojení chytrých telefonů.
Koncept C-X16 je určen pro tradiční zákazníky Jaguaru, kteří však nechtějí stát na místě. Jak by to ostatně Jaguar ani neuměl.