I zkušenosti inženýrů ze závodní stáje F1 Williams využije Jaguar při konstrukci svého supesportu C-X75, který vychází z původního konceptu C-X75. Ten automobilka představila vloni v září na pařížském autosalonu.
Z technických údajů jsou zajímavá především následující dvě čísla: Maximální rychlost přesahující 350 km/hod a emise CO2 nižší než 99 g/km.
Toho bude dosaženo díky použití dvou elektromotorů, které budou umístěny na obou nápravách. Hlavní pohonnou jednotkou bude ovšem benzinový turbomotor.
Pouze na energii z baterií bude vůz schopen ujet 50 kilometrů.
Design bude v duchu konceptu
„Lidé očekávají, že Jaguar bude moderní a inovativní. To je i jedna z hlavních předností značky. Koncept Jaguar C-X75 byl přijat neuvěřitelně pozitivně. Na tomto úspěchu budeme nyní stavět. Žádný jiný vůz nedokáže lépe vyjádřit sebevědomí značky Jaguar a její vynikající technologickou vyspělost," říká, Adrian Hallmark, Brand Director značky Jaguar.
Jaguar předpokládá, že nový model sklidí z hlediska designu přinejmenším stejný obdiv jako zmiňovaný koncept.
„Vždy jsme kladli důraz na to, aby byl Jaguar C-X75 ena silnici stejně nepřehlédnutelný jako původní koncept," říká Ian Callum, ředitel oddělení designu společnosti Jaguar. A dodává: „Nový model se stane jedním z nejoriginálnějších, nejhezčích a nejvíce inovativních vozů značky Jaguar v historii. Je též důkazem toho, že i ve světě supersportů dokážeme představit nádherný vůz."
Klíčem k budoucímu úspěchu modelu C-X75 je využití nejlepších technologií z elitního motoristického sportu v oblasti sériově vyráběných vozů. Právě proto se Jaguar spojil s Williamsem. Podvozek nového supersportu bude vyroben z uhlíkových vláken. Bude tak velmi pevný i velice lehký.
Cena kolem 800 000 liber
„Díky kompaktním rozměrům bylo možné umístit motor nízko do vozu, čímž bylo dosaženo optimální hmotnosti a bylo i možné zachovat siluetu původního konceptu," vysvětluje Bob Joyce, vedoucí konstrukčního oddělení společnosti Jaguar Land Rover.
Datum představení hotového vozu zatím známo není. Jaguar však již prozradil předběžnou cenu. Ta by měla být v rozpětí 700 - 900 tisíc britských liber.
Přestože v tomto modelu mikroturbína představená v původním konceptu použita nebude, Jaguar ujistil, že nadále pokračuje v jejím vývoji. Mateřská indická společnost Tata totiž koupila podíl ve firmě Blandon Jets a bude pokračovat ve vývoji této pokročilé technologie. V následujících letech bychom se proto měli dočkat nasazení mikroturbíny v dalších sériově vyráběných modelech Jaguaru.