Jaguar povrdil. Supersport C-X75 se bude vyrábět

Radek Pecák Radek Pecák
15. 5. 2011 2:19
Vznikne ale jen limitovaná série v počtu 250 kusů
Foto: Aktuálně.cz

I zkušenosti inženýrů ze závodní stáje F1 Williams využije Jaguar při konstrukci svého supesportu C-X75, který vychází z původního konceptu C-X75. Ten automobilka představila vloni v září na pařížském autosalonu.

Z technických údajů jsou zajímavá především následující dvě čísla: Maximální rychlost přesahující  350 km/hod a emise CO2 nižší než 99 g/km.

Toho bude dosaženo díky použití dvou elektromotorů, které budou umístěny na obou nápravách. Hlavní pohonnou jednotkou bude ovšem benzinový turbomotor.

Interiér ještě dozná změn
Interiér ještě dozná změn | Foto: Jaguar

Pouze na energii z baterií bude vůz schopen ujet 50 kilometrů.

Design bude v duchu konceptu

„Lidé očekávají, že Jaguar bude moderní a inovativní. To je i jedna z hlavních předností značky. Koncept Jaguar C-X75 byl přijat neuvěřitelně pozitivně. Na tomto úspěchu budeme nyní stavět. Žádný jiný vůz nedokáže lépe vyjádřit sebevědomí značky Jaguar a její vynikající technologickou vyspělost," říká, Adrian Hallmark, Brand Director značky Jaguar.

Jaguar předpokládá, že nový model sklidí z hlediska designu přinejmenším stejný obdiv jako zmiňovaný koncept.

„Vždy jsme kladli důraz na to, aby byl Jaguar C-X75 ena silnici stejně nepřehlédnutelný jako původní koncept," říká Ian Callum, ředitel oddělení designu společnosti Jaguar. A dodává: „Nový model se stane jedním z nejoriginálnějších, nejhezčích a nejvíce inovativních vozů značky Jaguar v historii. Je též důkazem toho, že i ve světě supersportů dokážeme představit nádherný vůz."

Pohled z ptačí perspektivy prozrazuje umístění motoru
Pohled z ptačí perspektivy prozrazuje umístění motoru | Foto: Radek Pecák

Klíčem k budoucímu úspěchu modelu C-X75 je využití nejlepších technologií z elitního motoristického sportu v oblasti sériově vyráběných vozů. Právě proto se Jaguar spojil s Williamsem. Podvozek nového supersportu bude vyroben z uhlíkových vláken. Bude tak velmi pevný i velice lehký.

Cena kolem 800 000 liber

„Díky kompaktním rozměrům bylo možné umístit motor nízko do vozu, čímž bylo dosaženo optimální hmotnosti a bylo i možné zachovat siluetu původního konceptu," vysvětluje Bob Joyce, vedoucí konstrukčního oddělení společnosti Jaguar Land Rover.

Auto se již intenzivně zkouší
Auto se již intenzivně zkouší | Foto: Jaguar

Datum představení hotového vozu zatím známo není. Jaguar však již prozradil předběžnou cenu. Ta by měla být v rozpětí 700 - 900 tisíc britských liber.

Přestože v tomto modelu mikroturbína představená v původním konceptu použita nebude, Jaguar ujistil, že nadále pokračuje v jejím vývoji. Mateřská indická společnost Tata totiž koupila podíl ve firmě Blandon Jets a bude pokračovat ve vývoji této pokročilé technologie. V následujících letech bychom se proto měli dočkat nasazení mikroturbíny v dalších sériově vyráběných modelech Jaguaru.

 

Právě se děje

Další zprávy