Volvo zatím neodtajnilo podobu následovníka současného modelu XC 90, prozradilo jen některé bezpečnostní asistenty, které bude vozidlo obsahovat.
Automobilka uvádí, že její vývojáři dosáhli světového prvenství při rozpoznávání chodců ve tmě. "Technologie rozpoznávání a automatického brzdění účinně funguje i při jízdě za tmy. Technologie zároveň umožňuje rozpoznávání a automatické brzdění v případě hrozící kolize s jinými vozidly, chodci a cyklisty," uvádí Volvo.
Ještě zajímavější nám ale připadá schopnost detekce okrajů vozovky a svodidel s asistentem řízení. Je to další krok ve vývoji vozu bez řidiče.
Díky této funkci elektronika ve voze dokáže zaregistrovat, že automobil sjíždí z vozovky, a samočinným zásahem do řízení jej vrátí zpět do správného směru. Díky tomu je technologie schopna fungovat i na silnicích bez okrajových čar. Zatím všichni konkurenti využívají kamery sledující bílé čáry na vozovce.
Samočinný pohyb po parkovišti
Další zmiňované systémy již konkurence má nebo na nich rovněž pracuje. Mezi ně patří například adaptivní tempomat s asistentem řízení. Tato technologie umožní řidiči setrvat v určeném jízdním pruhu a plynule přizpůsobovat rychlost rytmu dopravy. Nový systém dokáže automaticky následovat vozidlo jedoucí vepředu.
Řidiči budoucího Volva XC 90 budou moci vůz opustit již u vjezdu na parkoviště. Ten si pak sám najde volné místo a zajede na něj.
Systém zmírňování následků srážek se zvěří zatím není v takové fázi vývoje, aby mohl být nasazen okamžitě při uvedení nového Volva XC 90 na trh, což nastane příští rok na podzim. S tímto systémem dokáže automobil automaticky zabrzdit v případě hrozící srážky se zvířetem, a to jak za světla, tak za tmy.
Tyto a další systémy mají přispět k dosažení cíle automobilky, kterým je dosažení nulového počtu obětí při dopravních nehodách ve vozech Volvo.